Poznaj lepiej swoich
klientów.
Czas na wdrożenie
Google Analytics 4!
Stara wersja narzędzia przestanie działać
od 1 lipca 2023 roku!

- Chcesz wiedzieć, w co klika Twój klient na stronie lub w e-sklepie?
- Potrzebujesz dokładniejszych danych o sprzedaży?
- Zamierzasz udoskonalić proces zakupowy?

Żadnego z celów postawionych w pytaniach nie uda Ci się osiągnąć bez rzetelnie przeprowadzonej analizy! Maksymalizuj swoje zyski, wykorzystując pełne możliwości, jakie daje Google Analytics 4 i podejmuj trafniejsze decyzje strategiczne.
- poznać zachowania użytkowników na stronie,
- mierzyć ruch w sklepie,
- pozyskiwać informacje kluczowe z perspektywy sprzedaży.

Paulina Egierska
New Business Manager
zapytania@marafiki.pl
Google Analytics – czym jest i dlaczego należy to wdrożyć
Właściwe decyzje, podjęte na podstawie rzetelnych danych, pomagają lepiej zrozumieć zachowania konsumentów i poprawić wskaźniki konwersji, co finalnie może pozytywnie przełożyć się na wyniki sprzedażowe.
Wciąż większość osób korzysta z wersji Universal Analytics, która niebawem przestanie być wspierana przez Google. To ważna wiadomość, ponieważ tylko do 1 lipca 2023 roku można mieć wgląd do zebranych dotychczas danych, przetwarzać je i gromadzić na koncie.
Google Analytics 4, czyli udoskonalona wersja narzędzia, to rozwiązanie, w które po prostu trzeba zainwestować. Stosuje model oparty na danych, gdzie istotne znaczenie mają uczące się maszynowo algorytmy. Dużo prostszy i bardziej intuicyjny jest też sposób strukturyzowania informacji.
- ile osób odwiedza stronę, jakie działania podejmuje użytkownik,
- w jaki sposób klienci trafiają na stronę,
- jakie są najchętniej odwiedzane witryny na stronie,
- lepiej poznasz ścieżkę zakupową klienta,
- co generuje największe przychody e-sklepu.

Nie zwlekaj zatem i już teraz zamów wykonanie wdrożenia GA4.
Jak przebiega proces wdrożenia z Agencją Marafiki?

1. Przygotowanie

2. Wdrożenie GA4

W przypadku sklepów internetowych pierwszym działaniem jest dostosowanie modułu GA4 i konfiguracja z innym narzędziem Google, czyli Google Tag Managerem. Dzięki temu łatwiej jest wprowadzać modyfikacje, także bezpośrednio związane ze sprzedażą. Gdy strona jest usługą B2B, schemat postępowania jest uproszczony, ponieważ wdrożenie wymaga jedynie instalacji GTM, a następnie skonfigurowania wybranych konwersji na stronie.
-
- wybieramy do analizy zdarzenia ważne w Twojej działalności,
- konfigurujemy mierzenie m.in. wyświetlenia produktu,
- analizujemy interakcje użytkownika z koszykiem klienta,
- mierzymy transakcje.
W ramach wdrożenia dla usługi B2B m.in.:- wybieramy do analizy zdarzenia ważne w Twojej działalności,
- mierzymy interakcje z formularzem kontaktowym,
- wdrażamy mierzenia kliknięć telefonu lub jego skopiowanie.
Ponadto w ramach procesu wdrożeniowego tworzymy listy odbiorców na podstawie ich interakcji z witryną. Google Analytics 4 łączymy z innymi narzędziami w ramach ekosystemu Google, aby móc uzyskiwać jak najdokładniejsze i najbardziej wiarygodne dane.
3. Weryfikacja skuteczności pozyskiwania danych

Na zakończenie procesu wdrożenia Google Analytics 4 przeprowadzamy półgodzinny instruktaż, w którym podsumowujemy wykonaną pracę i raz jeszcze przedstawiamy najważniejsze informacje. W ten sposób masz pewność, że spersonalizowane rozwiązania są korzystne dla Twojego biznesu.


Co to jest Google Analytics 4?
Dlaczego należy wdrożyć Google Analytics 4?
Czy można przenieść dane z Universal Analytics do GA4?
Od czego zależy wycena wdrożenia usługi GA4?

Pamiętaj, stara wersja narzędzia przestanie działać od 1 lipca 2023 roku! Odezwij się do nas już teraz, aby jak najszybciej wyprzedzić konkurencję.
Skontaktuj się z nami

Od Waszego teamu dostałam fantastyczne pomysły i kontakty na rozwinięcie naszych działań marketingowych. Wyróżnia Was dbałość o budżety, aby były one wydawane w efektywny sposób.
Time Trend
Katarzyna Sawicka

Niezwykle cenię sobie jakość tej współpracy. Rozsądnie i efektywnie zarządzają budżetami. Jeśli szukasz agencji interaktywnej, z którą zawojujesz internety - to własnie ONI.
Casada
Healthcare

Firmę Marafiki polecam każdemu, kto chce rozwinąć sprzedaż w Internecie i utrzymać ją na wysokim poziomie. Na pewnym etapie rozwoju firmy, sprawy związane z pozycjonowaniem i administrowaniem kontami reklamowymi warto przekazać fachowcom.