Poznaj lepiej swoich
klientów.

Czas na wdrożenie
Google Analytics 4!

Stara wersja narzędzia przestanie działać
od 1 lipca 2023 roku!

Właśnie zbliża się wielka aktualizacja Google Analytics! Przygotuj się na rewolucję internetową razem z agencją Marafiki.
Szybko i sprawnie przeprowadzimy wdrożenie usługi GA4. Wszystko po to, abyś mógł nadal mieć pod kontrolą tendencje w sklepie lub na stronie.
  • Chcesz wiedzieć, w co klika Twój klient na stronie lub w e-sklepie?
  • Potrzebujesz dokładniejszych danych o sprzedaży?
  • Zamierzasz udoskonalić proces zakupowy?

Żadnego z celów postawionych w pytaniach nie uda Ci się osiągnąć bez rzetelnie przeprowadzonej analizy! Maksymalizuj swoje zyski, wykorzystując pełne możliwości, jakie daje Google Analytics 4 i podejmuj trafniejsze decyzje strategiczne.

Dzięki wdrożeniu Google Analytics 4 możesz m.in.:
  • poznać zachowania użytkowników na stronie,
  • mierzyć ruch w sklepie,
  • pozyskiwać informacje kluczowe z perspektywy sprzedaży.

    *pola obowiązkowe

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, podanych w powyższym formularzu, wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na wysłaną przeze mnie wiadomość. Więcej informacji na temat przetwarzania przez administratora danych osobowych uzyskają Państwo na stronie Polityka Prywatności

    Paulina Egierska

    New Business Manager
    zapytania@marafiki.pl

    Google Analytics – czym jest i dlaczego należy to wdrożyć

    Poznaj korzyści z użycia najpopularniejszego narzędzia do mierzenia ruchu witryny i analizy zachowań użytkowników. Dzięki informacjom pozyskanym w Google Analytics możesz realizować skuteczniejszą strategię, ściśle dopasowaną do zachowań realnych odbiorców komunikatów marketingowych marki.
    Właściwe decyzje, podjęte na podstawie rzetelnych danych, pomagają lepiej zrozumieć zachowania konsumentów i poprawić wskaźniki konwersji, co finalnie może pozytywnie przełożyć się na wyniki sprzedażowe.

    Wciąż większość osób korzysta z wersji Universal Analytics, która niebawem przestanie być wspierana przez Google. To ważna wiadomość, ponieważ tylko do 1 lipca 2023 roku można mieć wgląd do zebranych dotychczas danych, przetwarzać je i gromadzić na koncie.

    Google Analytics 4, czyli udoskonalona wersja narzędzia, to rozwiązanie, w które po prostu trzeba zainwestować. Stosuje model oparty na danych, gdzie istotne znaczenie mają uczące się maszynowo algorytmy. Dużo prostszy i bardziej intuicyjny jest też sposób strukturyzowania informacji.
    Czego dowiesz się po wdrożeniu Google Analytics 4?
    • ile osób odwiedza stronę, jakie działania podejmuje użytkownik,
    • w jaki sposób klienci trafiają na stronę,
    • jakie są najchętniej odwiedzane witryny na stronie,
    • lepiej poznasz ścieżkę zakupową klienta,
    • co generuje największe przychody e-sklepu.
    Czasu pozostało niewiele, a zmian jest sporo.
    Na pewno chcesz być zawsze o krok przed konkurencją!

    Nie zwlekaj zatem i już teraz zamów wykonanie wdrożenia GA4.

    Jak przebiega proces wdrożenia z Agencją Marafiki?

    1. Przygotowanie

    Na początku omówimy Twoje potrzeby, co pozwoli nam przedstawić adekwatne do konkretnej sytuacji działania. Pokrótce wytłumaczymy też różnice między Universal Analytics a Google Analytics 4, abyś miał świadomość, jak działa narzędzie analityczne i jakie są jego możliwości. Na koniec skompletujemy informacje niezbędne do rozpoczęcia właściwego etapu wdrożenia.

    2. Wdrożenie GA4

    Drobne różnice podczas etapu wdrożenia zależą od typu Twojej działalności i wynikają głównie z rodzaju zdarzeń podlegających analizie.
    W przypadku sklepów internetowych pierwszym działaniem jest dostosowanie modułu GA4 i konfiguracja z innym narzędziem Google, czyli Google Tag Managerem. Dzięki temu łatwiej jest wprowadzać modyfikacje, także bezpośrednio związane ze sprzedażą. Gdy strona jest usługą B2B, schemat postępowania jest uproszczony, ponieważ wdrożenie wymaga jedynie instalacji GTM, a następnie skonfigurowania wybranych konwersji na stronie.
    W ramach wdrożenia dla e-sklepu m.in.:
      • wybieramy do analizy zdarzenia ważne w Twojej działalności,
      • konfigurujemy mierzenie m.in. wyświetlenia produktu,
      • analizujemy interakcje użytkownika z koszykiem klienta,
      • mierzymy transakcje.

      W ramach wdrożenia dla usługi B2B m.in.:
      • wybieramy do analizy zdarzenia ważne w Twojej działalności,
      • mierzymy interakcje z formularzem kontaktowym,
      • wdrażamy mierzenia kliknięć telefonu lub jego skopiowanie.

    Ponadto w ramach procesu wdrożeniowego tworzymy listy odbiorców na podstawie ich interakcji z witryną. Google Analytics 4 łączymy z innymi narzędziami w ramach ekosystemu Google, aby móc uzyskiwać jak najdokładniejsze i najbardziej wiarygodne dane.

    3. Weryfikacja skuteczności pozyskiwania danych

    Po konfiguracji konta Google Analytics, musimy poczekać, aż dane zaczną spływać do narzędzia. Wówczas jesteśmy w stanie zweryfikować, czy wstępny proces wdrożeniowy został prawidłowo przeprowadzony i czy system zbiera informacje w czasie rzeczywistym. W przypadku sklepów internetowych porównujemy dane sprzedażowe ze sklepu z danymi, które otrzymujemy dzięki narzędziu.

    Na zakończenie procesu wdrożenia Google Analytics 4 przeprowadzamy półgodzinny instruktaż, w którym podsumowujemy wykonaną pracę i raz jeszcze przedstawiamy najważniejsze informacje. W ten sposób masz pewność, że spersonalizowane rozwiązania są korzystne dla Twojego biznesu.

    Co to jest Google Analytics 4?

    Wszystkie interakcje użytkownika ze stroną mają znaczenie. Google Analytics 4 nazywa je zdarzeniami i jako narzędzie analityczne umożliwia zbierać dane o zachowaniach Twoich klientów. To najnowsza wersja usługi Google, w której udoskonalono model pozyskiwania informacji. Dzięki niej dowiesz się, jakie produkty Twój klient dodał do koszyka, a które tylko dodał do listy życzeń. GA4 pozwala też przeanalizować, na którym etapie użytkownik przerywa finalizację transakcji. Już na etapie przejścia do płatności, a może przy wyborze formy dostawy? Sprawdź to wszystko, korzystając z Google Analytics 4!

    Dlaczego należy wdrożyć Google Analytics 4?

    To bardzo rozbudowana aktualizacja poprzednich wersji usługi, która była znana pod nazwą Universal Analytics lub Google Analytics 3. Proces wdrożenia GA4 jest konieczny do przeprowadzenia, ponieważ jak informuje Google: „od 1 lipca 2023 r. standardowe usługi Universal Analytics przestaną przetwarzać nowe działania”. Po tym terminie dostęp do danych użytkownik konta będzie miał przez co najmniej 6 miesięcy. Bez wdrożenia GA4 ze specjalistami, Asystent konfiguracji Google może automatycznie utworzyć usługę z wybranymi przez algorytm zdarzeniami, które mogą być niekompletne.

    Czy można przenieść dane z Universal Analytics do GA4?

    Nie można tego zrobić m.in. z powodu różnic pomiarowych pomiędzy narzędziami. Natomiast warto eksportować dane i zachować te pochodzące z aktualnego Google Analytics 3.

    Od czego zależy wycena wdrożenia usługi GA4?

    Przede wszystkim od systemu, na którym funkcjonuje strona (np. WordPress, Prestashop, Magento czy Shoper). Proces wdrożenia na każdej z tych platform jest nieco inny, co ma wpływ na kosztorys. Jeżeli sklep jest tworzony na bazie kodu zaimplementowanego manualnie (custom), stosujemy indywidualną wycenę. Warto dodać, że dla firm z sektora B2B procedura wdrożenia jest dużo łatwiejsza niż w przypadku sklepów internetowych.
    Aby cieszyć się z korzyści, jakie daje szczegółowa analiza, wystarczy powierzyć Agencji Marafiki wykonanie wdrożenia i konfiguracji Google Analytics 4.

    Pamiętaj, stara wersja narzędzia przestanie działać od 1 lipca 2023 roku! Odezwij się do nas już teraz, aby jak najszybciej wyprzedzić konkurencję.

    Skontaktuj się z nami

    Od Waszego teamu dostałam fantastyczne pomysły i kontakty na rozwinięcie naszych działań marketingowych. Wyróżnia Was dbałość o budżety, aby były one wydawane w efektywny sposób.

    Time Trend
    Katarzyna Sawicka

    Niezwykle cenię sobie jakość tej współpracy. Rozsądnie i efektywnie zarządzają budżetami. Jeśli szukasz agencji interaktywnej, z którą zawojujesz internety - to własnie ONI.

    Casada
    Healthcare

    Firmę Marafiki polecam każdemu, kto chce rozwinąć sprzedaż w Internecie i utrzymać ją na wysokim poziomie. Na pewnym etapie rozwoju firmy, sprawy związane z pozycjonowaniem i administrowaniem kontami reklamowymi warto przekazać fachowcom.

    Piotr Buczek
    Atmo Sp. z o.o