Case study

Porcelana Online

WSTĘP

PorcelanaOnline.pl to dynamicznie rozwijający się sklep internetowy, specjalizujący się w sprzedaży wysokiej jakości porcelany takich marek jak np. Rosenthal, Villeroy & Boch, czy Ćmielów. Od wielu lat współpracuje z agencją Marafiki, która odpowiada za prowadzenie kampanii reklamowych w Google Ads. Celem współpracy jest ciągłe zwiększanie sprzedaży oraz widoczności marki w internecie.

W poprzednich latach kampanie świąteczne dla Porcelana Online przynosiły stabilne wyniki, jednak brakowało elementu, który przyciągnąłby większą uwagę klientów w trakcie intensywnego okresu zakupowego. W grudniu 2024 roku, na okres po Black Week oraz przed świętami Bożego Narodzenia, wprowadzono nową strategię promocyjną, która przyniosła przełomowe rezultaty.

  • BRANŻA: CERAMIKA, PORCELANA
  • OKRES KAMPANII: 01–20.12.2024 r.
  • LOKALIZACJA: CAŁA POLSKA

BRANŻA:

CERAMIKA, PORCELANA

OKRES KAMPANII

01–20.12.2024 r

LOKALIZACJA

CAŁĄ POLSKA

konwersja warta niemal
100 tys. zł

prawie
2000
nowych konwersji

Wzrost ROAS o
3000%

Problematyka​

Wyzwania

  • ograniczony budżet klienta,
  • duża konkurencja oferująca wysokie rabaty,
  • krótki czas kampanii świątecznej.

Cele

  • zwiększenie liczby konwersji oraz ich wartości,
  • poprawa wskaźnika ROAS (zwrotu z wydatków na reklamę),
  • wyróżnienie się wśród konkurencji na platformie Google Shopping.

KROK 1

SELEKCJA PRODUKTÓW

Kluczową zmianą w grudniowej strategii było wprowadzenie promocji na wybrany asortyment. Produkty objęte zniżkami były widoczne w Google Shopping dzięki plakietkom „wyprzedaż”, co skuteczniej przyciągało uwagę klientów.

KROK 2

WYKORZYSTANIE CROSS-SELLINGU

Klienci, którzy wyrażali zainteresowanie zakupem produktów objętych promocją, często dokupywali inne towary bez zniżek, co znacznie zwiększało średnią wartość koszyka w sklepie PorcelanaOnline.pl.

KROK 3

OPTYMALIZACJA KAMPANII

Zdecydowaliśmy się na optymalizację kampanii Performance Max, wykorzystując jedynie feed produktowy. Podzieliliśmy produkty na dwie grupy. W pierwszej znalazł się asortyment objęty promocją. Drugą grupę stanowiły zestawy świąteczne Rosenthal, ponieważ to oferta, której nikt inny nie sprzedaje w postaci boksów prezentowych.

EFEKTY

    EFEKTY

W okresie 01-20 grudnia 2024 roku na poziomie całego konta osiągnięto imponujące rezultaty:

2998,43% – ROAS

97,1 tys. zł – wartość konwersji

1,81 tys nowych konwersji

3,24 tys. zł – koszt reklam

nasz komentarz

Stworzone zestawy prezentowe marki Rosenthal okazały się bestsellerem. Osobna kampania uruchomiona pod tę markę była jedną z najlepiej konwertujących, co miało znaczący wpływ na wyniki całego konta.

Oprócz topowej kampanii Rosenthal, w okresie świątecznym promowaliśmy także inne marki, takie jak np. Ćmielów, Villeroy&Boch oraz takie produkty jak porcelanowe ozdoby na choinkę oraz talerze czy miski z motywami świątecznymi.

Porównanie do kampanii z 2023 r.

W porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku, zaobserwowano znaczny wzrost efektywności kampanii.

Kampania Performance Max (2024) skoncentrowana na marce Rosenthal:

  • Koszt reklam: 1,72 tys. zł
  • Liczba konwersji: 633
  • Wartość konwersji: 63,3 tys. zł
  • ROAS: 3678%

Warto zaznaczyć, że w analogicznym okresie, między 1 a 20 grudnia 2023 roku wyniki były znacznie słabsze. Dzięki wprowadzeniu nowej strategii w 2024 r. oraz za sprawą optymalizacji kampanii:

  • poprawiono wartość konwersji o 54 200 zł,
  • zwiększono wskaźnik ROAS o 2 115%.

W 2023 koszt reklam był o wiele wyższy, a wyniki znacznie niższe

Podsumowanie

Wprowadzenie promocji na wybrane produkty w połączeniu z optymalizacją kampanii Performance Max okazało się przełomowym krokiem w strategii marketingowej PorcelanaOnline.pl. Dzięki temu:

  • skutecznie pobudzono uwagę klientów w intensywnym okresie zakupowym,
  • znacząco zwiększono średnią wartość koszyka poprzez efekt cross-sellingu,
  • poprawiono wszystkie kluczowe wskaźniki efektywności kampanii, szczególnie wskaźnik ROAS.

Przykład tej strategii pokazuje, jak istotne jest dopasowanie działań marketingowych do bieżących potrzeb rynku oraz oczekiwań klientów. Porcelana Online z sukcesem wykorzystała okres świąteczny, osiągając rekordowe wyniki, co podkreśla efektywność współpracy z agencją Marafiki.

Paulina Egierska

Head of Sales
zapytania@marafiki.pl

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, podanych w powyższym formularzu, wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na wysłaną przeze mnie wiadomość. Więcej informacji na temat przetwarzania przez administratora danych osobowych uzyskają Państwo na stronie Polityka Prywatności