Chociaż Instagram wciąż przoduje w trendach popularności najczęściej przeglądanych mediów społecznościowych, to, o dziwo, nie daje zbyt dużej swobody, jeśli chodzi o wymiary grafik. Mamy tutaj do czynienia z klasycznym trio: zdjęcie kwadratowe, pionowe oraz poziome.
Oczywiście najczęściej pojawiającym się formatem jest wariant kwadratowy, przez długi czas w ogóle jedyny dostępny na tej platformie. Dla urozmaicenia oraz przełamania rutyny warto jednak sięgać po alternatywy poziome i pionowe. Dzięki temu komunikacja będzie znacznie ciekawsza.
Co z popularnymi InstaStories? Nie trzeba się długo zastanawiać nad urządzeniami, na których przeglądami Instagram najczęściej. Są to oczywiście smartfony. Relacje zatem muszą być dostosowane do współczesnych ekranów. A że „storiesy” oglądamy, trzymając smartfon w pozycji wertykalnej, same grafiki również powinny być w pionie.
Instagram to jednak nie tylko materiały statyczne. Popularność TikToka wpłynęła również na zwiększenia zainteresowania plikami video. Jak zatem wyglądają formaty filmów w tym wypadku?
Na koniec przyjrzyjmy się jeszcze wariantowi filmów z kategorii Instagram Video:
O palmę pierwszeństwa w plebiscycie na najpopularniejsze medium społecznościowe z Instagramem w szranki staje TikTok. I chociaż jest to platforma kojarząca się głównie z młodymi użytkownikami, to statystyki demograficzne skutecznie zadają kłam temu przekonaniu. Na TikToku pojawia się coraz więcej starszych osób, natomiast marketingowy potencjał aplikacji został dostrzeżony przez reklamodawców już stosunkowo dawno.
Podstawowa grafika w obrębie tej platformy to oczywiście zdjęcie profilowe.
Jako że TikTok to medium do przeglądania w zasadzie wyłącznie na telefonie, to format treści jest ujednolicony do orientacji pionowej.
Chociaż ma on nieco inny status względem pozostałych mediów społecznościowych, rola Linked Ina w kreowaniu swojej marki osobistej oraz zaznaczaniu pozycji na rynku ma ogromne znaczenie. Coraz więcej podmiotów decyduje się także na tworzenie komunikacji promocyjnej za pośrednictwem tego kanału. Jak zatem wygląda kwestia wymiarów grafik w medium społecznościowym dla biznesmenów?
Podobnie jak w przypadku „storiesów” na Instagramie czy relacji na Facebooku, Linked In ma analogiczny format materiałów.
Tak wygląda kwestia profilu osobowego. W dalszej części przyjrzyjmy się układowi grafik na stronach firmowych.
A jak wygląda kwestia reklam?
Wymiary grafik na Facebooku to temat rzeka. Wynika to z tego, że portal ten w locie dostosowuje się do urządzenia, na którym go przeglądamy. Standardowe rozróżnienie na wersję desktop oraz mobile jest oczywiste. Warto natomiast zwrócić uwagę, iż portal Marka Zuckerberga wyświetla się także w wersji dostosowanej do telefonów o mniejszej mocy obliczeniowej niż współczesne flagowce. Różnice te widać najbardziej po formatach zdjęcia profilowego. Jak zatem uzyskać uniwersalnie najlepsze efekty?
Facebook to narzędzie służące m.in. do zrzeszania ludzi o podobnych planach, zainteresowaniach, aspiracjach czy ścieżkach kariery. Nic zatem dziwnego, że często tworzymy w obrębie platformy grupy i wydarzenia. Jak więc wygląda tu kwestia wymiarów zdjęć?
Przyjrzyjmy się też wymiarom materiałów udostępnianych w ramach standardowych postów.
A jakie rozwiązania są chętnie wykorzystywane przez reklamodawców?
Przy okazji Facebooka nie sposób pominąć Messengera, który od pewnego czasu żyje nieco swoim życiem i stwarza kolejne perspektywy reklamowe dla osób szukających sposobów docierania do nowych użytkowników. W tym komunikatorze można postawić na dwa typy grafik. Pierwsze wyświetlają się na liście kontaktów, pomiędzy awatarami znajomych. Drugi typ to oczywiście relacje.
Podobnie jak TikTok – jest to medium przede wszystkim filmowe. To właśnie materiały wideo wiodą w jego obrębie prym, natomiast jest także kilka obszarów wymagających odpowiednio przygotowanych grafik statycznych – jak miniaturki czy banery albo zdjęcia profilowe kanałów.
Statyczne obrazki znajdują swoje miejsce również na karcie Społeczność. To doskonałe miejsce do utrzymywania kontaktu ze swoimi widzami, a grafika z pewnością ożywi wpis.
YouTube pozwala także na publikację reklam displayowych.
Jak sprawa wygląda natomiast w kwestii reklam wideo?
Istnieje przekonanie twierdzące, że Twitter to ostatnie tak popularne medium społecznościowe, które swoją komunikację faktycznie opiera na słowach. I rzeczywiście – zwykle odwiedzamy to miejsce, aby zapoznać się z tekstowymi wpisami, natomiast nie oznacza to, że na Twitterze nie ma obrazków. Są. I to całkiem sporo.
Powyższe wytyczne dotyczą najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dobór odpowiedniego obrazka pod kątem wymiarów ma niemałe znaczenie, ponieważ rozjeżdżające się lub rozpikselizowane miniaturki czy grafiki znacząco odbierają nam wiarygodności oraz profesjonalizmu. A utrzymanie statusu osoby wiarygodnej przekłada się nie tylko na sukces zawodowy, ale również na pozytywny odbiór pozostałych użytkowników platformy. Warto więc sprawdzić, czy grafiki, które publikujemy, są odpowiednio dobrane pod kątem rozmiaru.
Piszemy o tym, na czym znamy się najlepiej. Bądź zawsze na bieżąco i poznaj świat marketingu internetowego.