Mało kto lubi zmiany – trzeba się do nich przyzwyczajać i nie zawsze okazują się lepsze niż poprzednie rozwiązania. W przypadku najnowszej modyfikacji Google jest inaczej i czekamy na nią z niecierpliwością! Mowa o Helpful Content, czyli o aktualizacji dotyczącej treści. Spieszymy z wyjaśnieniami.
W wyszukiwarkę Google wpisuje się różnorodne zapytania. Wyniki są niestety nierównej jakości i nie zawsze można znaleźć rzetelną i jasną odpowiedź. Właśnie stąd pomysł na Helpful Content Update, czyli aktualizację przydatnych treści. Oznacza to, że treści powinny być konkretne, eksperckie i przede wszystkim stworzone przez ludzi i, co najważniejsze, dla ludzi, a nie dla robotów.
Często dzieje się tak, że teksty na stronach internetowych są przesycone frazami kluczowymi, które ani logicznie, ani stylistycznie nie łączą się z treścią. SEO jest oczywiście ważne, ale nie za cenę niezrozumienia treści. Istnieją sposoby na to, aby stosować praktyki SEO i zarazem tworzyć teksty przyjazne odbiorcom – Helpful Content ma do tego zachęcać.
Pracownicy Google przygotowali listę pytań, które pozwolą Ci stwierdzić, czy Twoje treści są tworzone z myślą o ludziach (people-first), czy może jednak o robotach (search engine-first).
Jeżeli chcesz tworzyć pomocne teksty, to powinieneś odpowiedzieć twierdząco na pytania dotyczące m.in. tego:
W przypadku drugiej listy pytań lepiej odpowiedzieć przecząco, jeśli zależy Ci na dotarciu do wielu odbiorców. Tym razem kwestie dotyczą:
Szczegółowe pytania nakierowane zarówno na people-first, jak i search engine-first znajdują się na stronie Google: (https://developers.google.com/search/blog/2022/08/helpful-content-update).
O Helpful Content w Polsce mówi się jeszcze niewiele. Wynika to z tego, że aktualizacja dotyczy na razie tylko anglojęzycznych zapytań. Pierwszą informację o zmianach opublikowano 18 sierpnia 2022 r., a na wdrożenie przeznaczono około dwóch tygodni – zaczynając od 25 sierpnia.
Proces ma wyglądać tak, że w przypadku stwierdzenia na stronie treści nieprzydatnych o niewielkiej wartości – nie będzie ona osiągać dobrych wyników wyświetlania. Według założeń identyfikowanie treści ma być zautomatyzowane, a więc dopiero po upływie jakiegoś czasu będzie można stwierdzić, czy obrane wytyczne do znajdowania niepomocnych treści są skuteczne.
Aktualnie pozostaje nam więc tylko obserwowanie, jak te zmiany działają w przypadku języka angielskiego. Z naszego punktu widzenia nie ma się, czego bać, bo Helpful Content może pomóc tworzyć jeszcze przyjaźniejszy marketing!
Nasz zespół copywriterów od dawna przestrzega wyżej wymienionych wytycznych przy tworzeniu treści dla klientów Marafiki. Chcesz się przekonać? Skontaktuj się!
Piszemy o tym, na czym znamy się najlepiej. Bądź zawsze na bieżąco i poznaj świat marketingu internetowego.