Współpraca z agencją – perspektywa klienta

Możemy się dwoić i troić, aby przedstawić własne usługi i metody pracy w najlepszym świetle. Że mamy profesjonalne podejście, że indywidualnie podchodzimy do każdego zlecenia, a realizację zadań poprzedzamy gruntowną analizą. Zawsze znajdą się jednak tacy, którzy we wszystkie wymienione superlatywy będą powątpiewać.

„Każdy tak mówi, a potem praktyka pokazuje, jak jest naprawdę” – mruknie pod nosem nieprzekonany sceptyk. Dlatego pokazujemy w dzisiejszym artykule, że wcale nie jesteśmy gołosłowni, a klienci Marafiki chwalą nasze działania i to w dodatku z własnej inicjatywy, słowami biznesowych korzyści oraz z uwzględnieniem wszystkich wad i zalet współpracy z agencją.

Dowody na skuteczność Marafiki

Od dawna staramy się regularnie publikować case studies, opisujące nasze sukcesy i przybliżające schemat działania realizowany w różnych typach kampanii – SEO, Meta Ads lub Google Ads. W ten sposób chcemy nie tylko edukować osoby zainteresowane współpracą z agencją Marafiki, ale też przedstawić od kulis proces tworzenia akcji promocyjnych, działań optymalizacyjnych czy wdrażania innego rodzaju rozwiązań sprzyjających rozwojowi biznesu internetowego.

Przygotowane przez zespół Marafiki case studies są różnorodne, aby jak najpełniej przedstawić prawdziwe oblicze pracy agencji digital marketingu. Chcemy pokazać, że cena usług jest uzasadniona, a stoją za nią nie tylko zdobyte przez lata kwalifikacje oraz doświadczenie specjalistów, ale także wiele godzin ich rzetelnej pracy. Niekiedy trzeba nieźle nagłowić się, jak sprawić, aby kampania naszego klienta wybiła się ponad przeciętny poziom i z nawiązką osiągnęła założone cele.

Tak też było w przypadku kampanii prowadzonej dla projektu Alicja Janowicz Fitness Motivation. To portal, na którym odwiedzający mogą liczyć na kompleksowe wsparcie w zakresie ćwiczeń wyszczuplających, ale też zdrowego trybu życia, diety czy zmiany nawyków żywieniowych. Pani Alicja Janowicz prowadzi ponadto sklep, którego asortyment stanowią suplementy diety, a my je promujemy odpowiednio rozpisanymi i skonfigurowanymi kampaniami.

CASE STUDY Alicja Janowicz!

 

Najważniejsze dane:

  • 385 nowych zakupów,
  • ROAS +1398%,
  • zasięg 200 000 użytkowników.

Powyższy case study trafił na naszą stronę oraz do mediów społecznościowych Marafiki. Inspiracją do napisania tego wpisu jest post na LinkedIn Roberta Ignysia, z którym współpracujemy przy dwóch projektach – Alicja Janowicz Fitness Motivation i Shelee Cosmetics. Pan Robert jest współwłaścicielem projektu Alicja Fitness Motivation oraz aniołem biznesu marki Shelee i postanowił w formie kilku punktów rozwinąć temat współpracy z naszą agencją, właśnie na bazie opublikowanego case study i dotychczasowych doświadczeń w kontaktach z Marafiki.

Praktyka współpracy z agencją a opinia klienta

Wiadomo – zarówno klient, jak i agencja mają najlepsze intencje i serce pełne nadziei, że współpraca będzie przebiegać gładko. Gdy jednak po negocjacjach i podpisaniu umowy rozpoczyna się etap prawdziwej pracy, a nie tylko snucia planów, z zadowoleniem po obu stronach bywa różnie. Przeanalizowaliśmy opinię pana Roberta i postanowiliśmy dołączyć też do niej swoje wnioski. Oto kilka z nich:

CZAS REAKCJI JEST KLUCZOWY

Ujęło nas, że klient w swoim komentarzu zwrócił uwagę na znaczenie podjęcia przez Marafiki szybkiej decyzji, gdy pojawiła się potrzeba zmiany specjalisty. Zrozumienie perspektywy zleceniodawcy jest podstawą merytorycznych rozmów o projektach. Jeśli klient zgłasza swoje uwagi, należy go nie tylko wysłuchać, ale i odpowiednio zareagować. W przeciwnym razie narastająca frustracja może skutecznie zniechęcić do dalszej współpracy.

ZBUDOWANE ZAUFANIE PROCENTUJE

Nawet, gdy udało się przekonać klienta do współpracy, jego zaufanie na samym początku będzie ograniczone. Trzeba to uznać za aksjomat i przyjąć, że nieustannie należy dbać o każdy detal, mieć na uwadze każdy szczegół, każdą kampanię wdrażać po dogłębnej analizie danych. Obowiązkiem agencji jest też edukowanie klientów i przekonanie ich, że pierwsze efekty przyjdą po pewnym czasie. Gdy jednak z takim samym zaangażowaniem pracuje się nad pozyskaniem klienta, jak i opieką nad jego projektami – zbudowane zaufanie zaprocentuje. Nawet w dosłownym rozumieniu, co potwierdza uzyskany przy projekcie Alicji Janowicz Fitness wzrost ROAS o 1400%!

KLIENT JAKO NIEZASTĄPIONY SPECJALISTA

Specjalistyczna wiedza o marketingu internetowym nie daje agencji przewagi decyzyjnej. Podejście klientów bywa różne – jedni oddają pełnię władzy nad kampaniami, drudzy z doskoku dopytują o szczegóły, a jeszcze inni chcą znać powody podjęcia każdej decyzji. Agencja nie może interpretować tej trzeciej postawy jako braku elementarnego zaufania. Jeżeli specjaliści są w stanie obronić się osiąganymi wynikami, z czasem wiara klienta w kompetencje i właściwe decyzje będzie coraz większa. Zresztą uczestnictwo zleceniodawcy w procesie tworzenia skutecznych kampanii jest nawet wskazane. Wypracowanie modelu kooperacji tylko pomaga działaniom reklamowym!

W RELACJACH SIŁA

Na sam koniec chcemy napisać o relacjach – tych biznesowych i czysto ludzkich. Współpraca nie będzie przebiegać sprawnie, jeśli zabraknie cierpliwości, zrozumienia i uważności. Często trudno przewidzieć, jak rozwinie się projekt i jak długo potrwa wspólna przygoda dwóch firm dążących do maksymalizacji zysku. Może jest to truizm, ale strategia „palenia za sobą mostów” to największy wróg dobrej agencji.

Nieprzypadkowo od dawna promujemy w komunikacji ideę przyjaznego marketingu. Celowo nie używamy teraz cudzysłowu, ponieważ naprawdę traktujemy ją serio. W 100% zgadzamy się zatem z panem Robertem, że relacje, szacunek i dobra atmosfera, pomimo nerwów, stresów i wzajemnych oczekiwań, mają duże przełożenie na końcowe wyniki kampanii.


Tyle od nas. A jakie są Twoje przemyślenia dotyczące współpracy z agencją digital marketingu? Zachęcamy do dzielenia się własnymi spostrzeżeniami!