Czy istnieje jakiś sposób na to, aby jednak zachęcić klientów do aktywności na stronie? A może należy wykorzystać ten przestój w branży na inne czynności? Zebraliśmy kilka wskazówek przedstawiających, jak poradzić sobie ze słynnym „sezonem ogórkowym”.
Pamiętasz nasz wpis blogowy dotyczący planowania treści z wyprzedzeniem? Wakacje to idealny moment, aby przygotować kampanie na kolejne miesiące. Gdy w firmie nie dzieje się nic pilnego, warto na spokojnie stworzyć harmonogram dalszych działań.
Pomyśl:
To od Ciebie zależy, jak wykorzystasz chwilę wolnego w branży – czy postawisz tylko na ogólny plan, na przygotowanie wersji roboczej, czy na napisanie gotowych treści „na zapas”.
Content to coś, co zawsze można dopracować – nie zapomnij więc o aktualizacji swoich starych wpisów, w których pojawiają się nieaktualne treści mogące wprowadzić klientów w błąd.
Od dłuższego czasu odkładasz zmiany w witrynie? Mniejszy ruch na stronie to doskonały moment, aby wprowadzić niezbędne poprawki.
Modyfikacjami możesz zająć się samodzielnie lub zlecić je specjalistom. Nasi SEO-wcy zawsze zaczynają od audytu, który pozwala na znalezienie potencjalnych błędów. Z podstawowych elementów bardzo ważne jest:
Prawidłowo działająca witryna – a do tego przyjazna dla oka – sprawi, że klienci będą chętniej na nią zaglądać. W końcu nic tak nie denerwuje konsumenta jak długo ładująca się kategoria produktów lub nielogiczny układ treści na stronie. W razie kłopotów – skontaktuj się z nami.
Jak zawsze, znakomitym sposobem na przyciągnięcie uwagi klientów będzie promocja, np. mały rabat na zakupy powyżej jakiejś kwoty albo obniżka -50% na drugi produkt. Odbiorcy cenią sobie także drobne gratisy dołączane do zamówień oraz darmową wysyłkę.
Informując o specjalnej ofercie, należy jednak zachować rozwagę. Podczas ograniczonej aktywności internautów bardzo łatwo doprowadzić do przepalenia budżetu, a przecież nie o to w tym wszystkim chodzi. Bezpiecznym rozwiązaniem w takiej sytuacji będzie wybranie stałych klientów jako grupę docelową.
Co więcej, jeśli to możliwe, wyodrębnij na stronie sklepu czasową kategorię produktów – idealną na lato. Użytkownicy po ujrzeniu tymczasowej zakładki będą ciekawi, co specjalnego masz im do zaoferowania. Oczywiście nie każda branża może sobie na to pozwolić, ale spróbuj – niech poniesie Cię wodza fantazji.
Siła newslettera potrafi być naprawdę duża, zwłaszcza jeśli wiadomości są personalizowane i przykuwają uwagę odbiorców już samym tytułem maila. Przypominanie o sobie klientom może pomóc Ci osiągnąć założone wcześniej cele. Warto sprawić, aby poczuli się wyróżnieni. Przykładowo: przedstawiając swoją ofertę, zaproponuj im specjalne rabaty – przygotowane tylko dla nich. Właściwym krokiem jest też wysłanie newslettera z podziękowaniem za dotychczasową współpracę i zaufanie. Sprawdzi się to zarówno w relacji B2B, jak i B2C. Możesz również pomyśleć nad stworzeniem treści poradnikowych – idealnych do czytania w podróży czy nad jeziorem.
Zajmując się newsletterem, dobrze zweryfikować listę mailingową i upewnić się, że wszystkie adresy są aktualne.
Przeglądanie sklepów internetowych podczas wakacji to raczej rzadkość, ale Twoi klienci bez wątpienia każdego dnia będą trzymać w swoich dłoniach smartfon i scrollować tablicę Facebooka i Instagrama. To idealny moment, aby wykorzystać okazję i przyciągnąć do siebie odbiorców. Stawiaj na Meta Ads, ale nie zapomnij także o publikowaniu postów. Lato to luźny czas – możesz więc przygotować jakąś wyróżniającą się serię.
Pamiętaj jednak, że okres urlopowy wiąże się ze wzmożoną aktywnością użytkowników w mediach społecznościowych. Musisz więc działać w taki sposób, aby nie zginąć wśród zdjęć z wakacyjnych wyjazdów. Przypomnij swoim odbiorcom o tym, aby oznaczyli Twoje konto firmowe jako „Ulubione”, dzięki temu Twoje posty będą wyświetlać się wyżej w „Aktualnościach”. Zachęcamy do przygotowania czytelnej, graficznej instrukcji:
Instagram:
Facebook:
W swojej komunikacji stawiaj na język korzyści – spraw, aby odbiorca leżąc na plaży, zapragnął tego, co masz mu do zaoferowania. Nie wiesz jak to zrobić? Chętnie Ci w tym pomożemy.
Jeśli możesz sobie na to pozwolić, to po prostu odpocznij i zregeneruj siły swojego zespołu. Od września rozpocznie się maraton intensywnej pracy: kampanie związane z powrotem do szkoły, wprowadzenie jesiennych kolekcji i święta Bożego Narodzenia. Ciekawym pomysłem jest zaproponowanie pracownikom udziału w szkoleniach czy branżowych konferencjach. Takie wydarzenia są zawsze znakomitą okazją do czerpania inspiracji i motywacji do pracy.
Gdy jednak trudno Ci wiązać koniec z końcem i dłuższy przestój w działalności jest wykluczony – działaj. Warto wdrożyć chociaż niektóre z przedstawionych powyżej wskazówek, aby przetrwać „sezon ogórkowy” w e-commerce.
Piszemy o tym, na czym znamy się najlepiej. Bądź zawsze na bieżąco i poznaj świat marketingu internetowego.