Zaplanuj publikację treści z wyprzedzeniem!

Regularne publikowanie treści prowadzi do zdobycia zaufania klientów i zwiększenia ich lojalności względem marki, a także pomaga zaprezentować się jako ekspert w danej dziedzinie.

Wszystkie publikacje – czy to na stronie internetowej, czy w mediach społecznościowych – powinny przede wszystkim dążyć do osiągnięcia postawionych celów. Najlepiej więc wcześniej zastanowić się nad priorytetami i ustalić działania, które będą w stanie je zrealizować. Opracowując harmonogram z wyprzedzeniem, można dokładniej przemyśleć – kim są odbiorcy i czego oczekują. W dodatku należy dopasować komunikację do ich potrzeb oraz preferencji, śledząc np. dane z narzędzi analitycznych.


Po przeczytaniu tego wpisu dowiesz się, dlaczego opłaca się przygotowywać treści i planować kolejność ich publikacji z wyprzedzeniem, jakich narzędzi można używać, aby ułatwić sobie tę pracę, oraz po co korzystać z Kalendarza Marketera.

Przemyślane i regularnie dodawane wpisy blogowe to klucz do sukcesu

Używaj Kalendarza Marketera

Podczas planowania wpisów przydatne może okazać się regularne zapisywanie inspiracji lub śledzenie w kalendarzu nadchodzących wydarzeń. Mowa tutaj o świętach takich jak: Dzień Kobiet, Walentynki, Wielkanoc itd., ale również tych mniej typowych – np. Dzień Marchewki lub Dzień bez Samochodu.

W agencji Marafiki dobrze wiemy, jak ważne jest dopasowywanie działań marketingowych do różnych świąt, dlatego w tym roku postanowiliśmy stworzyć Kalendarz Marketera dla wszystkich subskrybentów naszego newslettera. Jego celem jest pomoc w zaplanowaniu kampanii i angażującego contentu z uwzględnieniem rozmaitych okazji w ciągu roku. Znajdziesz w nim przykładowe akcje promocyjne popularnych firm, porady marketingowe oraz listę świąt, o których warto pamiętać.
Zapisz się do Jambo Lettera i uzyskaj dostęp do Kalendarza!

Postaw na recykling treści

Należy pamiętać, że nie zawsze trzeba sięgać po nowe zagadnienia. Można też wykorzystywać swoje wcześniejsze artykuły i po prostu poszerzać je o nowe dane lub przyjrzeć się omawianym w nim sprawom z innej perspektywy – jest to tzw. recykling treści.

Zadbaj o systematyczność

Regularne dodawanie wpisów ma same korzyści, dlatego warto trzymać się założonego planu. Odbiorcy bardzo łatwo przyzwyczajają się do rutyny i po kilku tygodniach będą zaglądać na Twojego bloga w konkretny dzień, oczekując nowego artykułu.

Zostań zauważony w mediach społecznościowych!

Choć posty na Instagrama czy Facebooka pisze się znacznie szybciej niż artykuły blogowe, to jednak należy poświęcić im nieco więcej czasu i dokładnie ustalić porządek ich publikacji.


Przygotuj media plan

Czasem warto przeznaczyć cały dzień na opracowanie działań w mediach społecznościowych na kolejne tygodnie czy miesiące. Takie planowanie jest pożyteczne, gdy działa się w kilku kanałach komunikacji marketingowej. Mając więcej czasu na pracę, łatwiej przygotować całą koncepcję, teksty, grafiki lub wideo. Spójna estetyka w mediach społecznościowych jest niezwykle ważna. Dotyczy to zarówno jednego medium (jak np. Instagrama, na którym wszystkie posty tworzą razem siatkę) oraz całej grupy – aby odbiorca mógł bez trudu zidentyfikować markę.


Fragment prostego planu publikacji treści

Pomyśl nad stworzeniem oryginalnego cyklu

Dobrym pomysłem jest wprowadzenie powtarzającej się serii – np. organizowanie konkursu w każdy pierwszy dzień miesiąca lub publikowanie linków do wartościowych źródeł wiedzy w wybrany dzień tygodnia. I tak na naszym Facebooku w każdy wtorek pojawia się Jambo Insider, czyli przegląd informacji ze świata digital marketingu i innych pokrewnych tematów:

Wybierz właściwą godzinę udostępniania wpisów

Wcześniejsze opracowanie treści umożliwia dodawanie ich o odpowiedniej porze dnia – np. kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni. Informacje o preferencjach użytkowników możesz pozyskać z różnych narzędzi – jednym z nich jest Google Analytics. Przykładowo piekarnie, kawiarnie czy restauracje serwujące śniadania powinny publikować posty w godzinach porannych w celu zachęcenia odbiorców do skorzystania z ich oferty:

Jeżeli organizujesz jakieś wydarzenie, to warto przypomnieć o nim w social mediach na kilka godzin przed jego rozpoczęciem. Teatr Muzyczny Capitol z Wrocławia właśnie w taki sposób powiadomił swoich obserwatorów o sprzedaży biletów na nadchodzące spektakle:

Wybrane narzędzia przydatne do planowania publikacji

Masz już przygotowane treści z wyprzedzeniem, które tylko czekają, aby je udostępnić? Istnieją specjalne narzędzia służące do umieszczania postów na blogu lub w mediach społecznościowych. Wystarczy wybrać konkretny tekst i ustalić datę oraz godzinę publikacji. To bardzo wygodne rozwiązanie, które daje pewność, że wpis pojawi się we właściwym czasie – nawet jeśli nie będziesz mieć dostępu do komputera czy Internetu.
Jeżeli prowadzisz bloga np. na platformie WordPress, to bezpośrednio na niej możesz wybrać datę i godzinę publikacji. W przypadku zarządzania mediami społecznościowymi warto skorzystać ze specjalistycznych narzędzi: Sprout Social, Buffer albo Postfity. Wszystkie z nich są płatne, ale istnieją także darmowe możliwości jak np. – Meta Business Suite. Narzędzie daje m.in. wgląd w to, jakie jest zaangażowanie użytkowników w poszczególne posty. Jest to pomocne podczas przygotowywania kolejnych materiałów – można wtedy lepiej dopasować się do preferencji odbiorców.

Z agencją Marafiki skutecznie zaplanujesz swoje przyszłe wpisy i kampanie!

Kalendarz publikacji możesz prowadzić w Kalendarzu Google, w specjalnie stworzonym do tego programie, a nawet w tradycyjnym papierowym notesie – to Ty wybierasz najwygodniejszą dla siebie formę!
Jeżeli jednak zdolności organizacyjne nie są Twoją mocną stroną i nie wiesz, wokół jakich wydarzeń zaplanować swoje działania w sieci, to nasza agencja przychodzi z pomocą – i to całkowicie ZA DARMO!

Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera.

Oprócz regularnie dostarczanych informacji na temat marketingu i naszych działań – co kwartał udostępniamy subskrybentom Jambo Lettera wspomniany już wcześniej kalendarz dla marketerów, który znacznie ułatwia pracę, a obmyślanie odległych akcji promocyjnych staje się dzięki niemu dużo łatwiejsze.

Nie przegap żadnego ważnego wydarzenia – planuj treści z wyprzedzeniem!

Zaplanuj działania!