Marafikowy Kalendarz marketera.

Każdy pracownik działu marketingu z pewnością udzieliłby innej odpowiedzi na pytanie, „co w marketingu jest najważniejsze?”. Naszym zdaniem jednak kluczowy czynnik determinujący sukces w tej branży to wykorzystanie okazji, których w ciągu roku przecież nie brakuje.

Czym jest Kalendarz marketera?

Jak zabrać się za planowanie skutecznej kampanii? Przede wszystkim – z wyprzedzeniem Im wcześniej przygotowujemy niezbędne elementy (teksty, grafiki, posty itd.), tym większe mamy szanse na spektakularne wyniki.

Ponieważ w Marafikach chcemy pomagać firmom w docieraniu do klientów, przygotowaliśmy obszerny Kalendarz marketera, w którym znajdziecie każde – mniej lub bardziej znane – święto. Dzięki temu nigdy nie zapomnisz o tym, aby w ramach swojej strategii marketingowej uwzględnić post dotyczący walentynek, Dnia Babci czy Black Friday.

Całość składa się jednak nie tylko z listy dat. Znajdziecie tam również krótką charakterystykę każdego święta, a także przykłady interesujących kampanii, które naszym zdaniem bezbłędnie wykorzystały okazję do promowania marki. Mogą one stanowić cenne źródło inspiracji lub drogowskaz w dążeniu do wypracowania własnej formuły komunikacji z klientami.

Prezentowane propozycje wzbogaciliśmy o własny komentarz. Podkreślamy, które elementy kampanii zdobyły nasze uznanie i dlaczego akurat te konkretne realizacje uznaliśmy za warte pokazania.

Mamy nadzieję, że po przeczytaniu Kalendarza marketera przygotowanie się do takich okresów jak Boże Narodzenie, Dzień Dziecka czy Dzień Kobiet stanie się znacznie łatwiejsze i przyjemniejsze.

Wykorzystaj potencjał Kalendarza marketera

Kiedy tworzy się kampanię opartą na kalendarzu treści, ważne jest uwzględnienie profilu docelowego odbiorcy komunikatów marketingowych. Dużo zależy od tego, czy docelowy odbiorca jest klientem indywidualnym (B2C) czy klientem biznesowym (B2B). W przypadku B2C istnieje szersza gama możliwości, zależnie od obserwacji działań różnych firm, które często prowadzą takie działania na platformach takich jak Facebook, Instagram lub YouTube. Oczywiście w przypadku relacji B2B należy rozważyć próbę oddziaływania za pomocą mediów społecznościowych, na przykład poprzez LinkedIn.


Możliwości wykorzystania kalendarza treści w ramach komunikacji B2C:

 

  • sezonowe lub jednorazowe wprowadzanie specjalnych produktów oraz zawężanie asortymentu do wybranej grupy produktowej;
  • kampanie Google Ads, które promują frazy związane z prezentami na różne okazje, takie jak Dzień Matki, Dzień Ojca, Komunia, Walentynki itp.;
  • kampanie Facebook Ads ze stosowną oprawą graficzną i tekstami reklamowymi;
  • remarketing, czyli docieranie do wcześniej zainteresowanych klientów, szczególnie intensyfikowane w okresie zbliżających się okazji;
  • bieżąca aktywność na Facebooku i Instagramie – kreatywne treści wywołujące działanie (CTA);
  • optymalizacja strony internetowej, uwzględniająca m.in. kategorie i blog;
  • pozycjonowanie strony internetowej pod konkretne frazy kluczowe po dokonaniu optymalizacji pod poszczególne kategorie;
  • promocja sprzedaży w celu wsparcia powyższych działań;
  • kampania zintegrowana, łącząca wszystkie te działania w spójną strategię.

W przypadku B2B dostępne opcje obejmują:

 

  • wykorzystanie platformy LinkedIn do nawiązywania kontaktów biznesowych i budowania relacji;
  • tworzenie stron docelowych (landing pages) ukierunkowanych na generowanie leadów;
  • kampanie generowania leadów, które pomagają pozyskać potencjalnych klientów biznesowych;
  • direct marketing, obejmujący wysyłanie maili, zapisy do newsletterów, optymalizację i pozycjonowanie, szczególnie w przypadku marek osobistych. Warto zaznaczyć, że część z tych metod może być stosowana zarówno w kontakcie z użytkownikami, jak i w relacjach biznesowych. Tak jest na przykład w przypadku e-mail marketingu. Ponadto Google Ads zawsze stanowi skuteczne narzędzie reklamowe. Dobrze jest rozważyć wykorzystanie strategii wielokanałowej, która ułatwia klientom np. dokonanie zakupu poprzez oferowanie korzystnych warunków dostawy w dniu określonej okazji, co może przyczynić się do zwiększenia liczby transakcji.

Kalendarz podzielony jest na kwartały, zachęcamy do pobrania każdego z nich:

 

Chcesz wznieść swoje kanały social mediowe na wyżyny? Skontaktuj się z nami!


Marafiki to agencja zajmująca się kompleksowymi działaniami z zakresu marketingu internetowego. W ramach współpracy możesz zdecydować się m.in. na:

  • analiza dotychczasowej aktywności w mediach społecznościowych;
  • optymalizacja profilu;
  • przygotowanie strategii działań;
  • utworzenie i monitorowanie kampanii;
  • tworzenie angażujących postów;
  • moderowanie dyskusji z fanami.


Serdecznie zapraszamy!

Zaplanuj działania!