Zdobycie uwagi (Attention) – kampanie na zasięg Facebook Ads, Google Display Ads i YouTube Video Ads;
Zainteresowanie (Interest) – kampanie Facebook Ads, kampanie na Niestandardową Grupę Odbiorców w Google Display Ads oraz kampanie na Sieć Wyszukiwania i Produktową (ogólne zapytania generyczne);
Pożądanie (Desire) – remarketing w Facebook Ads, Google Display Ads i kampanie na Sieć Wyszukiwania i Produktową (zapytania o kategorie produktów lub brandy);
Działanie (Action) – remarketing w Facebook Ads, Google Display Ads oraz kampanie na Sieć Wyszukiwania i Produktową (precyzyjne zapytania usługowe i produktowe);
Lojalność (Loyalty) – listy remarketingowe użytkowników, którzy kupowali lub zarejestrowali się w przeszłości.
Przeanalizuj, co sprawdziło się u Ciebie w poprzednim roku lub zainspiruj się udanymi działaniami największej konkurencji. W tym czasie zaplanuj więcej postów w różnych formatach i na różnych kanałach – dzięki temu zwiększysz szansę na to, że Twoi fani Cię zobaczą.
Jeśli chodzi o reklamy, przygotuj je wcześniej i opublikuj z wyprzedzeniem, aby w dniu promocji były gotowe do włączenia, a nie do weryfikacji. To samo dotyczy grup odbiorców do remarketingu. Sprawdź wszystko dwa razy: każde pole, każdy link i każdą literówkę, aby potem nie edytować reklam, bo to znów zmienia ich status na przetwarzanie, a ten etap w okresie Black Friday może być znacznie wydłużony.
Jeśli działasz na Facebooku już od dawna i wydajesz na reklamy całkiem spory budżet, to sprawdź, czy kwalifikujesz się do zakupu reklam Facebook pod kątem zasięgu i częstotliwości. Opcja jest dostępna dla wybranych reklamodawców (w przeciwieństwie do aukcji) i pozwala wcześniej poznać koszt, zasięg i częstotliwość reklam. Tym samym w gorących okresach nie musisz licytować się z innymi reklamodawcami, tylko osiągniesz zamierzony wynik w znanej sobie cenie.
Warto pamiętać o umieszczeniu w materiałach reklamowych CTA, czyli
Call to action. „Kup w promocyjnej cenie”, „Skorzystaj z oferty obniżki cen”, „Zamów już teraz” – to standardowe wezwania do działania, jakie pojawiają się w kampaniach promocyjnych.
Specyfiką oferty Black Friday jest krótki czas obowiązywania dużych rabatów, więc trzeba to podkreślić. Potencjalny klient musi mieć przekonanie, że jeśli teraz nie skorzysta z tej atrakcyjnej propozycji, to później długo nie będzie w stanie kupić produktu po tak niskiej cenie.
W reklamach tekstowych Google Ads możesz stworzyć
alternatywną reklamę na czas Black Friday. Powinna ona zawierać informacje o promocji w drugim nagłówku, tak aby była pewność, że wyświetli się użytkownikowi (trzeci nagłówek nie zawsze się wyświetla).