Jak zaplanować kampanie Google Ads dla mikrofirmy?

Prowadzenie interesów mikroprzedsiębiorstwa zatrudniającego nie więcej niż 9 osób jest przez wielu uznawane za zajęcie trudne i wymagające dobrej koordynacji pracy. Niestety, nawet największe sukcesy w zakresie rozwoju produktu lub świadczonych usług mogą pozostać niezauważone bez ich aktywnej promocji. Reklamy internetowe stanowią coraz poważniejsze źródło informacji o firmie i jej działaniach. Jak stworzyć kampanię Google Ads – to wiedza powszechnie dostępna, lecz jako eksperci w tej dziedzinie pragniemy zwrócić uwagę na kilka istotnych szczegółów, których uwzględnienie zwiększa szansę na powodzenie aktywności promocyjnej mikrofirmy.

Wstępne przygotowania do wdrożenia kampanii

Na samym początku po prostu daj sobie czas do namysłu. Podstawą udanej kampanii reklamowej w wyszukiwarce jest określenie jej celu, grupy odbiorców oraz zasięgu terytorialnego. W formułowaniu zamierzeń należy dążyć do większej precyzji, niż ogólne “chcę wypromować firmę”. Warto zastanowić się nad konkretnym obszarem funkcjonowania działalności i na nim skupić uwagę. Gdy komunikaty reklamowe są skierowane np. do ogólnopolskiej grupy kobiet oraz mężczyzn w dowolnym wieku, to najprawdopodobniej zwrot z inwestycji będzie minimalny.

W miarę upływu lat spędzonych na codziennej pracy nad kampaniami zauważyliśmy, że tylko precyzja w ustalaniu priorytetów i przemyślane działania to gwarancja wymiernych korzyści. Sprecyzowanie rynku bardzo ułatwia dalsze prace związane z konfiguracją reklam Google Ads oraz monitorowaniem osiąganych wyników. Zawężenie grupy odbiorców oraz zasięgu komunikatów zwiększa szansę na zainteresowanie ofertą tych osób, które już rozpoczęły poszukiwania odpowiedniego podmiotu umożliwiającego spełnić daną potrzebę. 

Wysokość budżetu a zasięg kampanii Google Ads

Podstawowym ograniczeniem rozmachu kampanii Google Ads jest dla mikroprzedsiębiorstw wysokość dyspozycyjnego budżetu. Najczęściej w grę wchodzą dużo niższe nakłady, niż ma to miejsce w przypadku kwot wydawanych przez potentatów branży. Nie oznacza to jednak, że takie przedsiębiorstwa stoją na straconej pozycji. Umiejętne ulokowanie środków pozwala osiągnąć efektywność na solidnym poziomie i sukcesywnie dążyć do zyskania przewagi konkurencyjnej w grupie strategicznej.

Dla firm lokalnych korzystniejszym rozwiązaniem jest inwestycja w reklamy skonfigurowane pod względem zawężonego zasięgu. Jeśli 90% klientów producenta mebli na wymiar pochodzi z danego terytorium, właśnie na tym obszarze należy skupić działania marketingowe. Wsparciem strategii może być umieszczenie we frazie kluczowej nazwy miejscowości lub regionu. Natomiast szerszy zasięg powinien zostać zastosowany, gdy nabywcy sklepu internetowego w zbliżonych proporcjach pochodzą z różnych obszarów kraju.

Google Ads w małej firmie – co jeszcze warto wiedzieć?

Oprócz powyżej przedstawionych informacji, należy wspomnieć także o znaczeniu analizy danych. Jej zadaniem nie jest tylko przedstawienie efektów pojedynczej kampanii reklamowej Google. Zestaw statystyk wiele mówi o zwyczajach użytkowników strony internetowej oraz atutach i słabościach witryny. Po dokonaniu prawidłowej konfiguracji konta, Google Analytics pokazuje dokładnie, jak wygląda ścieżka zakupowa – od wizyty na stronie głównej sklepu, po odwiedziny internetowych katalogów z asortymentem, aż do finalizacji transakcji.

Tyle wiedzy ogólnej, a jak to wygląda w praktyce? Mikroprzedsiębiorstwa zazwyczaj posiadają niewiele produktów w ofercie, choć nawet małe ilości towaru to często zbyt dużo jak na pojedynczą kampanię dla całego asortymentu. Wraz z działem sprzedażowym warto wybrać kilka kluczowych produktów lub usług, na których promocję nastawione będą działania promocyjne. Równie dobrze może to być flagowy produkt marki w randze bestsellera; towar stworzony wysokim nakładem, lecz cieszący się słabą popularnością lub pozycja dopiero wprowadzona na rynek.

Agencja Marafiki i kampanie Google Ads

Naszym doświadczeniem i wiedzą z zakresu tworzenia kampanii reklamowych w Google lubimy się dzielić nie tylko na blogu. Jeśli Twoja firma rozpoczęła samodzielne starania o zwiększenie widoczności w sieci, ale wciąż efektów nie widać – napisz lub zadzwoń. Z pewnością wspólnie uda nam się przeanalizować źródła braku zadowalających sukcesów. Diabeł często tkwi w szczegółach i wystarczy wykonać drobną zmianę przy ustalaniu celu, zasięgu lub optymalizacji, aby wyniki wystrzeliły pod samą czołową lokatę w wyszukiwarce.