Case study

Ogromny sukces przy niewielkim budżecie na SEO!

WSTĘP

Sklep Atmo.com.pl specjalizuje się w sprzedaży narzędzi pneumatycznych. Ponadto firma zajmuje się produkcją tego rodzaju urządzeń. Produkty dostępne w sklepie internetowym pochodzą najczęściej z Japonii, Tajwanu, Niemiec i Francji.

Klienci Atmo są świadomi swoich potrzeb. To właściciele firm różnej wielkości poszukujący specjalistycznych narzędzi dla warsztatów, zakładów produkcyjnych i przemysłowych.
  • BRANŻA: NARZĘDZIA I AKCESORIA PNEUMATYCZNE
  • OKRES KAMPANII: 12 MIESIĘCY
  • MIERZONY OKRES: OD 01.10.2022 DO 31.10.2023 

BRANŻA:

NARZĘDZIA I AKCESORIA PNEUMATYCZNE

OKRES KAMPANII

12 MIESIĘCY

MIERZONY OKRES

OD 01.10.2022 DO 31.10.2023 

DZIAŁALNOŚĆ OPERACYJNA

 50% budżetu 

LINK BUILDING

 30% budżetu 

ROZWÓJ TREŚCI

 20% budżetu 

Problematyka​

Wyzwania

Cele

NASZE DZIAŁANIA

KROK 1

 

WYBÓR NARZĘDZI

Oprócz ręcznej analizy strony wykorzystaliśmy Screaming Frog, Ahrefs.com, ScrapeBox, Senuto oraz Google Search Console. Użyliśmy kilku narzędzi, aby wydobyć jak najwięcej informacji i zmaksymalizować efekty naszych działań optymalizacyjnych.

KROK 2

 

ANALIZA

Wykonaliśmy pełen audyt SEO i na jego podstawie stworzyliśmy listy elementów do optymalizacji. Oceniliśmy szanse poprawy widoczności podstron. Ponadto przeanalizowaliśmy bieżącą widoczność oraz profile linków klienta i konkurencji, a także potencjał stron pod kątem pozyskania linków.

KROK 3

 

ZMIANY OPTYMALIZACYJNE

Systematycznie wprowadzaliśmy zmiany optymalizacyjne, co uwzględniało także tworzenie opisów. Zaczęliśmy od grup podstron, w przypadku których poprawa widoczności była naszym zdaniem najłatwiejsza do osiągnięcia. Na dalszym etapie zajęliśmy się tymi podstronami, które wymagały większej pracy. Ostatnią grupą były podstrony, których widoczność miała się poprawić w dłuższej perspektywie.

KROK 4

 

POZYSKANIE LINKÓW

Pozyskaliśmy linki zewnętrzne do podstron o słabym profilu i łatwej ścieżce widoczności, a także najcenniejsze źródła linków konkurencji możliwe do zdobycia w ramach wyznaczonego budżetu.

KROK 5

 

PRACA NAD INDEKSACJĄ

Za pomocą ScrapeBox zweryfikowaliśmy indeksację w wyszukiwarce Google źródeł linków kierujących do klienta i linków konkurencji, tak aby wyselekcjonować grupy tych zaindeksowanych oraz niezaindeksowanych. Dla grupy odnośników niezaindeksowanych kierujących do klienta przeprowadziliśmy analizę jakości oraz wykonaliśmy czynności na rzecz indeksacji linków, które uznaliśmy za wartościowe.
Dla grupy zaindeksowanych odnośników konkurencji przeprowadziliśmy analizę jakości celem wyselekcjonowania źródeł wartych pozyskania.
Wykorzystaliśmy Indexing API, aby maksymalnie przyspieszyć proces indeksowania zmian dokonywanych podczas procesu optymalizacji, w tym także wdrażania nowych treści.

KROK 6

 

WERYFIKACJA EFEKTÓW ZMIAN

Stale analizowaliśmy serwis pod kątem poprawy pozycji słów kluczowych oraz widoczności nowo pojawiających się słów kluczowych. Systematycznie wprowadzaliśmy zmiany optymalizacyjne, aby lepiej dopasować optymalizację SEO danej podstrony pod wybrane frazy.

EFEKTY

Porównanie danych z dwóch okresów: 1.10.2022 r. - 31.10.2023 r.

  • EFEKTY Porównanie danych z dwóch okresów: 1.10.2022 r. – 31.10.2023 r.

1020 nowych słów kluczowych w

TOP 50 (+64%)

334 nowych słów kluczowych w

TOP 10 (+94%)

154 nowych słów kluczowych w

TOP 3 (+155%)

54% wzrost liczby wejść na stronę

z wyników organicznych

nasz komentarz

Zaczęliśmy od „łatwiejszej” grupy podstron o dużym potencjale wzrostu. Chcieliśmy w ten sposób w jak najkrótszym czasie zwiększyć widoczność oraz ruch na stronie klienta, aby mógł już czerpać korzyści z naszych działań. Następnie przechodziliśmy do zadań wymagających większego wysiłku.

SZCZEGÓŁOWA STRATEGIA

Wybór trzech grup podstron z szansą na:

KREATYWNE ROZWIĄZANIA W KAMPANII

Używanie ScrapeBox do:

Spore profity przyniosło także korzystanie z interfejsu indexing API. To narzędzie staje się coraz popularniejsze, ale nie jest jeszcze używane przez wszystkich. Kluczem do sukcesu kampanii był wybór odpowiedniej strategii przy stosunkowo niewielkim budżecie klienta, a także wprowadzenie zmian optymalizacyjnych i link buildingu na podstawie przyjętego planu.

Arkadiusz Gadziński
Specjalista SEO

Paulina Egierska

New Business Manager
zapytania@marafiki.pl

    *pola obowiązkowe

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, podanych w powyższym formularzu, wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na wysłaną przeze mnie wiadomość. Więcej informacji na temat przetwarzania przez administratora danych osobowych uzyskają Państwo na stronie Polityka Prywatności