Case study

Branża dóbr luksusowych Ogromny sukces przy niewielkim budżecie na SEO!

WSTĘP

Firma, którą obsługujemy, specjalizuje się w sprzedaży produktów luksusowych. Ponadto posiada kilka salonów stacjonarnych.

Asortyment dostępny w sklepie internetowym to m.in. ekskluzywne zegarki, torby, akcesoria, biżuteria oraz instrumenty piśmiennicze. Klienci firmy są świadomi swoich potrzeb. To osoby zamożne poszukujące luksusowych i wyjątkowych produktów najwyższej jakości.
  • BRANŻA: ZEGARKI, BIŻUTRERIA, AKCESORIA PIŚMIENNICZE
  • OKRES KAMPANII: 12 MIESIĘCY
  • MIERZONY OKRES: OD 01.09.2022 DO 1.09.2023
     

BRANŻA:

DOBRA LUKSUSOWE: ZEGARKI, BIŻUTRERIA, AKCESORIA, INSTRUMENTY PIŚMIENNICZE

OKRES KAMPANII

12 MIESIĘCY

MIERZONY OKRES

OD 01.09.2022 DO 1.09.2023

DZIAŁALNOŚĆ OPERACYJNA

 79% budżetu 

LINK BUILDING

 21% budżetu 

Problematyka​

Wyzwania

Cele

NASZE DZIAŁANIA

KROK 1

SELEKCJA NARZĘDZI

Poza ręczną analizą strony użyliśmy takie narzędzia jak Screaming Frog, Ahrefs.com, ScrapeBox, Senuto oraz Google Search Console. Wybór wynika z chęci pozyskania możliwie precyzyjnej informacji i potrzeby maksymalizacji efektów pracy nad optymalizacją.

KROK 2

PRACE ANALITYCZNE

Przeprowadziliśmy wnikliwy audyt SEO, dzięki któremu wypisaliśmy elementy podlegające optymalizacji, a następnie dokonaliśmy oceny szans wzrostu widoczności podstron. Analiza dotyczyła również aktualnej widoczności, profili linków klienta i konkurencji oraz szans pozyskania linków przez strony.

KROK 3

DZIAŁANIA OPTYMALIZACYJNE

Na bieżąco wdrażaliśmy zmiany optymalizacyjne. W ramach tych działań m.in. stworzyliśmy opisy. Pierwszy etap objął grupy podstron, które przy niewielkim nakładzie pracy miały największy potencjał poprawy widoczności. Następnie przeszliśmy do podstron wymagających szerszego zakresu działań. Jako ostatnie optymalizowaliśmy podstrony wybrane do poprawy widoczności w dłuższym okresie.

KROK 4

POZYSKANIE LINKÓW

Udało nam się pozyskać linki zewnętrzne o łatwej ścieżce widoczności i słabym profilu. Bazując na przekazanym budżecie, zdobyliśmy najcenniejsze źródła linków konkurencji.

KROK 5

INDEKSACJA

Narzędzie ScarpeBox umożliwiło nam weryfikację indeksacji źródeł linków kierujących do klienta i linków konkurencji w wyszukiwarce Google. Dzięki temu byliśmy w stanie wybrać grupy zaindeksowane i niezaindeksowane. Drugi zestaw odnośników wymagał analizy jakości oraz pracy nad indeksacją wartościowych linków, co uczyniliśmy. Natomiast w przypadku pierwszej grupy analiza jakości miała na celu selekcję zaindeksowanych odnośników konkurencji i pozyskanie dla nich wartościowych źródeł.
Na tym etapie użyliśmy Indexing API, aby jak najszybciej indeksować dokonane podczas optymalizacji zmiany, co dotyczyło również umieszczenia powstałych treści. Dla grupy zaindeksowanych odnośników konkurencji przeprowadziliśmy analizę jakości celem wyselekcjonowania źródeł wartych pozyskania. Wykorzystaliśmy Indexing API w celu maksymalnego przyspieszenia procesu indeksowania zmian dokonywanych podczas procesu optymalizacji w tym także wdrażania nowych treści

KROK 6

SPRAWDZENIE EFEKTÓW ZMIAN

Systematycznie przeprowadzaliśmy analizę serwisu, biorąc pod uwagę m.in. poprawę pozycji słów kluczowych i widoczność nowych słów kluczowych. W dalszym ciągu dokonywaliśmy zmian optymalizacyjnych. W ten sposób udało się wdrożyć optymalizację SEO dla danej podstrony z uwzględnieniem wybranych fraz.

EFEKTY

Porównanie danych z dwóch okresów: 1 wrzesień 2022 r. - 1 wrzesień 2023 r.

  • EFEKTY Porównanie danych z dwóch okresów: 1.09.2022 r. – 1.09.2023 r.

3365 nowych słów kluczowych

(+213%)

1366 nowych słów kluczowych w

TOP 21-50 (+230%)

352 nowe słowa kluczowe w

TOP 11-20 (+160%)

328 nowe słowa kluczowe w

TOP 4-10 (+206%)

132 nowe słowa kluczowe w

TOP 1-3 (+135%)

120% wzrost liczby wyświetleń witryny

w wyszukiwarce Google

257% wzrost liczby wejść na witrynę

z wyszukiwarki Google

POPRAWA WIDOCZNOŚCI STRONY

CEL OSIĄGNIĘTY

PRZYCIĄGNIĘCIE NOWYCH NABYWCÓW

CEL OSIĄGNIĘTY

nasz komentarz

Rozpoczęcie działań od grupy podstron z największym potencjałem poprawy widoczności było trafnym posunięciem. Skróciliśmy czas oczekiwania na wzrost widoczności i szybko zwiększyliśmy ruch na stronie klienta. Dzięki temu mógł niemal od razu zobaczyć efekty i czerpać korzyści z optymalizacji, a my mieliśmy czas na działania wymagające większego nakładu sił.

SZCZEGÓŁOWA STRATEGIA

Wybór trzech grup podstron z szansą na:

KREATYWNE ROZWIĄZANIA W KAMPANII

ScrapeBox pomógł nam:

Korzystne okazało się ponadto użycie interfejsu indexing API, czyli narzędzia coraz popularniejszego, ale jeszcze nie używanego przez wszystkich konkurentów.
Bezpośredniego źródła sukcesu kampanii upatrujemy w przyjętej strategii, uwzględniającej ograniczony budżet klienta. Usprawniła wdrożenie zmian optymalizacyjnych i efektywne wykorzystanie link buildingu.

Arkadiusz Gadziński
Specjalista SEO

Paulina Egierska

New Business Manager
zapytania@marafiki.pl

    *pola obowiązkowe

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, podanych w powyższym formularzu, wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na wysłaną przeze mnie wiadomość. Więcej informacji na temat przetwarzania przez administratora danych osobowych uzyskają Państwo na stronie Polityka Prywatności