Case study

Z 27 do aż 156 słów
w Top 10
dla fotografa produktowego!

WSTĘP

Formalnie historia firmy zaczyna się w 2012 roku. Od tamtej pory w FP360.pl zrealizowano wiele fotograficznych sesji produktowych, w ramach których wykonano ponad 500 tys. zdjęć.

To właśnie ten rodzaj fotografii stanowi główne źródło dochodu firmy. Zdjęcia powstałe w studiu FP360.pl wykorzystywane są na potrzeby rynku e-commerce i zamawiane są m.in. przez sklepy internetowe, które chcą jak najkorzystniej zaprezentować swoje produkty.

Wyróżniającą pozycją w ofercie firmy są zdjęcia 360 stopni. FP360.pl realizuje też packshoty, sesje z modelami, a także wykonuje projekty do druku i użytku cyfrowego.
  • BRANŻA:FOTOGRAFIA PRODUKTOWA I REKLAMOWA
  • MIERZONY OKRES:01.2021 r. – 10.2022 r.
  • LOKALIZACJA:POZNAŃ, POLSKA

WZROST LICZBY
FRAZ W TOP 3

 + 42 

WZROST LICZBY
FRAZ W TOP 10

 + 129  

WZROST LICZBY
FRAZ W TOP 50

 + 359 

Problematyka​

Wyzwania

Cele

ROZWIĄZANIE: Przeprowadzenie analizy, wykonanie audytu SEO i wdrożenie na tej podstawie pełnej optymalizacji witryny.

NASZE DZIAŁANIA

KROK 1


Analiza

Przeprowadzono wnikliwą analizę strony klienta i jego oferty. Pozyskaliśmy informacje o najbliższej konkurencji klienta dla poszczególnych usług. Na tym etapie dobraliśmy słowa kluczowe na podstawie oferty i analizy ilości wyszukiwań przez użytkowników. Pod uwagę wzięte zostały frazy mocno konkurencyjne oraz frazy long tail. Część analityczna uwzględniała też przeprowadzenie audytu SEO i analizę profilu linkowego klientów oraz jego konkurencji.

KROK 2


Strategia i wprowadzanie zmian

Dzięki uzyskanym informacjom mogliśmy stworzyć strategię link buildingu, która uwzględniała możliwości budżetowe klienta. W ramach optymalizacji witryny wykonano optymalizację contentu, zmodyfikowano sekcję head i nagłówki Hx, usunięto z indeksu „śmieciowe” podstrony wygenerowane przez system CMS WordPress, poprawiono sitemapy i usprawniono inne elementy techniczne witryny. Jednym z zadań wpisanych do strategii było ponadto wykorzystanie bloga do poprawy linkowania wewnętrznego.

KROK 3


Kontrola i weryfikacja

Stała analiza strony pod kątem jej widoczności na nowo pojawiające się frazy i systematyczne wprowadzanie zmian optymalizacyjnych, aby móc lepiej dopasować dane podstrony pod te wyrażenia.
  • EFEKTYW okresie między 1.01.2021 r. a 30.09.2022 r.

Przyrost fraz kluczowych w Top 3

+42

Przyrost fraz kluczowych w Top 10

+129

Przyrost fraz kluczowych w Top 50

+359

1 stycznia 2021 r.

30 września 2022 r.

Top 3 (wg. Senuto.com)

Top 10 (wg. Senuto.com)

Top 50 (wg. Senuto.com)

nasz komentarz

Poniższy wykres z Google Analytics obrazuje, że ilość wejść z wyników organicznych stale rośnie. Tendencja wzrostowa utrzymała się w każdej z grup: w Top 3, Top 10 i w Top 50. Ten przypadek udowadnia, że pomimo kryzysu gospodarczego możliwe jest pozyskiwanie nowych użytkowników nawet dla niedużych witryn usługowych posiadających ograniczone budżety na działania SEO.

Kwota przeznaczona przez FP360.pl na realizację usługi SEO była stosunkowo niewielka, ale za sprawą wnikliwego audytu, odpowiedniego zaplanowania procesu pozycjonowania i optymalizacji, a także dzięki bieżącej analizie wyników, udało się przezwyciężyć rozpoznane problemy i osiągnąć postawione przez klienta cele.

Arkadiusz Gadziński, specjalista SEO

Paulina Egierska

New Business Manager
zapytania@marafiki.pl

    *pola obowiązkowe

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, podanych w powyższym formularzu, wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na wysłaną przeze mnie wiadomość. Więcej informacji na temat przetwarzania przez administratora danych osobowych uzyskają Państwo na stronie Polityka Prywatności