Proces pozycjonowania sklepu internetowego można określić mianem skutecznego, jeśli wdrożone zmiany będą dostosowane do realnych potrzeb użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Właśnie dlatego naczelna zasada optymalizowania brzmi: Users First (tłum. użytkownicy na pierwszym miejscu).
Oznacza to, że wszystkie działania w obrębie sklepu powinny zaczynać się od upewnienia, że głównym celem pozycjonowania i optymalizacji jest uzyskanie jak najlepszego doświadczenia użytkownika w procesie zakupowym. Ten wymóg w równym stopniu odnosi się również do procesów doradczych, przedzakupowych i pozakupowych.
Wygląd sklepu, teksty opisowe produktów i kategorii oraz wpisy na blogu z założenia mają służyć użytkownikom, a nie wyszukiwarkom internetowym. Należy zadbać o odpowiedni opis poszczególnych produktów w sklepie. Musi być zwięzły, aby użytkownicy po kilku sekundach mieli przekonanie, że trafili na odpowiednią stronę internetową.
Kolejnym kryterium oceny skutecznego pozycjonowania jest prędkość działania sklepu. Każde opóźnienie wczytywania strony może skutkować tzw. złym doświadczeniem użytkownika (ang. bad user experience), co ma negatywny wpływ na wizerunek sklepu oraz wskaźniki sprzedaży.
Ważnym elementem pozycjonowania sklepu są obrazki produktów oraz inne widoczne grafiki. Powinny one być czytelne i dobrze widoczne na wszystkich urządzeniach – mobilnych i stacjonarnych. Obrazy powinny być zgodne z treścią strony i możliwie najlepiej pokazywać dany produkt.
Dobór zasobów serwera, na którym działa sklep, jest kolejnym istotnym kryterium. Należy zadbać o to, aby sklep nawet przy największym obciążeniu (np. przed świętami), był w stanie obsłużyć znacznie większy ruch użytkowników niż na co dzień.
Pozycjonowanie sklepu internetowego może przynosić zysk, pod warunkiem, że przyjęte metody i działania są zgodne ze standardami wyszukiwarek Internetowych (np. Google) i regułą Users First.
Wówczas dobre doświadczenia użytkowników w procesie sprzedażowym zwiększają szansę na wzrost liczby i/lub wartości zamówień. Pozycjonowanie i optymalizacja (SEO – Search Engine Optimization) sklepów internetowych jest obecnie istotnym elementem planu marketingowego. Przedstawiciele branży e-commerce mogą liczyć na zyski, o ile stworzą użytkownikom dogodne warunki zakupu.
Odpowiednie dopasowanie tytułów stron, właściwie sporządzone opisy produktów lub usług oraz wyczerpujący opis marki są istotnymi elementami pozycjonowania i optymalizacji, które mają bezpośredni wpływ na kluczowe wskaźniki (np. współczynnik klikalności CTR i wskaźnik rentowności ROI).
Koszt pozycjonowania czy optymalizacji sklepów internetowych zależy od ich wielkości, branży w jakiej działają, możliwości technicznych sklepów oraz działań konkurencji. Znaczenie ma również długość funkcjonowania sklepu na rynku i aktualna rozpoznawalność marki.
Sklep, który od dawna jest obecny na rynku i ma wieloletnie doświadczenie, prawdopodobnie łatwiej wypozycjonować i być może będzie to kosztowało mniej niż w przypadku sklepu, który dopiero rozpoczyna działalność. Z drugiej strony, ważnym kryterium ceny jest wielkość asortymentu. Duża liczba produktów na stronie oznacza konieczność poniesienia większych wydatków związanych z optymalizacją tekstów oraz zdobywaniem wartościowych linków.
Wpływ na koszt pozycjonowania ma także ilość bezpośrednich konkurentów i popularność asortymentu. Sklepom sprzedającym np. ubrania trudniej jest przebić się z ofertą niż handlarzom akcesoriów wędkarskich. Forma struktury rynkowej może mieć zatem przełożenie na ostateczny kosztorys usługi. Duża ilość czynników wpływająca na koszt pozycjonowania sklepów powoduje, że nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi.
Można za to przyjąć, że minimalną kwotą, od której warto zaczynać pozycjonowanie sklepu, jest obecnie ok. 2000 zł. Przy takim budżecie agencja jest w stanie optymalizować treści w sklepie oraz podjąć działania zewnętrzne (np. zdobywać wartościowe linki).
Pozycjonowanie wymaga czasu. Na samym początku trzeba m.in. przeprowadzić analizę działań konkurencji oraz sprofilować grupę docelowych odbiorców. Ustalenie przemyślanego planu pozycjonowania pozwala na dalszych etapach w skuteczny sposób osiągać przyjęte cele i realizować wyznaczone zadania. Wśród nich jest przede wszystkim sporządzenie listy fraz kluczowych, zlecenie stworzenia opisów, konfiguracja metadanych oraz pozyskanie linków z zewnętrznych stron.
Firmy, które na poważnie planują zwiększyć swoją przewagę konkurencyjną, powinny pomyśleć o wyborze agencji. Wieloletnie doświadczenie pozwala im przewidzieć i bardzo szybko przezwyciężyć trudności, jakie często napotyka osoba próbująca samodzielnie wypozycjonować sklep internetowy. Agencje marketingowe, a zwłaszcza agencje digital marketingu, świetnie znają specyfikę sektora e-commerce. Potrafią dopasować najlepsze rozwiązanie pod kątem danej branży, wielkości firmy oraz struktury rynku, w ramach której działa dane przedsiębiorstwo.
Jak już wspomnieliśmy, pozycjonowaniem sklepów internetowych zajmują się agencje marketingowe. Ale nie wszystkie. Warto upewnić się, że firma ma w swojej ofercie usługi SEO. Podczas pierwszego kontaktu dobrze jest dopytać o doświadczenie osób odpowiedzialnych za pozycjonowanie oraz dotychczasowe portfolio. Jeśli znajduje się w nim firma z tej samej lub podobnej branży, zwiększa się szansa uzyskanie korzyści ze współpracy.
Popularnym rozwiązaniem jest wybór usług świadczonych przez wolnych strzelców. Mogą oni dysponować równie rozległą wiedzą, co specjaliści zatrudniani przez agencje. Największą wadą korzystania z usług freelancerów jest scedowanie odpowiedzialności za pozycjonowanie na jednego człowieka. W przypadku choroby lub urlopu obserwacja wyników działań może być zatrzymana na dłuższy czas. SEO wymaga nieustannego monitoringu, zatem agencja zatrudniająca kilku ekspertów daje firmom większą pewność, że praca nad pozycjonowaniem zachowa ciągłość.
Warto na samym początku uściślić, że pozycjonowanie strony sklepu internetowego to dla agencji spore wyzwania. Zwłaszcza, kiedy e-sklep ma wiele podstron z kategoriami, a każda z nich zawiera kilkaset produktów. Kluczem do sukcesu jest zatem określenie priorytetów i ustalenie harmonogramu działań.
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego jest nastawienie na uzyskanie jak najwyższej pozycji słów i fraz kluczowych w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Końcowym rezultatem ma być wzrost ruchu organicznego w sklepie i zwiększenie widoczności strony.
Szczegółowy poradnik SEO dla sklepu musi zawierać podział na działania off-site (pozycjonowanie) i on-site (optymalizacja). Dowiedz się, jak przeprowadzić oba procesy, aby móc liczyć na pozytywne efekty pracy.
Wytłumaczenie, jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego, wymaga opisu kilku istotnych czynników, branych pod uwagę przez specjalistów. Oto najważniejsze z nich:
Tytuł (<title>…</title>) to jeden z ważniejszych elementów w kodzie strony. Znacząco wpływa na jej widoczność w wynikach organicznych, uwzględniających umieszczone w nim słowa kluczowe. Tytuł powinien określać zawartość danej podstrony. Może także zostać rozszerzony o słowa powiązane z produktem, usługą lub zagadnieniem. W tytułach należy unikać powielania tych samych słów.
Nagłówek H1 wpływa w dużym stopniu na skuteczność pozycjonowania. Wystąpienie w nim wyrażeń kluczowych jest niezbędne, aby wypracować stabilne i wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Każda strona powinna posiadać tylko jeden nagłówek H1, a jego treść powinna informować użytkowników oraz roboty wyszukiwarek, o czym jest konkretna podstrona.
Za sprawą opisowej treści strony głównej oraz innych stron jak kategorie Google jest w stanie poprawnie zrozumieć działalność sklepu oraz samą markę. Dobrze zoptymalizowane teksty opisują ponadto także produkty, jakie użytkownicy mogą w nim kupić. Treść strony głównej jest istotna, ponieważ pozwala na umieszczenie słów kluczowych, których używają osoby korzystające z wyszukiwarki Google.
Podobnie jak w przypadku opisu strony głównej, opisy kategorii umożliwiają Google właściwie rozpoznać i sklasyfikować kategorie. W ten sposób algorytm jest w stanie skuteczniej dobierać wyniki wyszukiwań.
To jeden z podstawowych zabiegów optymalizacyjnych i jedna z najbardziej istotnych czynności przy pozycjonowaniu serwisu internetowego. Linkowanie wewnętrzne (ang. internal linking building) to linki w obrębie serwisu, które umożliwiają użytkownikom i robotom wyszukiwarek dotarcie do innych podstron. Ponadto ten proces porządkuje stronę i ułatwia użytkownikom dotarcie do pozostałych podstron w witrynie. Dobrze wykonane linkowanie wewnętrzne pomaga robotom wyszukiwarek w poprawnym indeksowaniu podstron.
Istotna jest także struktura adresów URL. Specjaliści mówią, że muszą być „przyjazne”. Oznacza to, że adresy powinny informować, co użytkownik znajdzie na danej stronie. Powinno się stosować jak najmniej ciągów przypadkowych znaków, a w ich miejsce umieszczać najistotniejsze słowa kluczowe. Jest to ważne nie tylko ze względu na widoczność w wyszukiwarkach takich jak Google. Poprawne adresy URL mają wpływ na widoczność sklepu w mediach społecznościowych oraz w komunikacji bezpośredniej przy pomocy komunikatorów, mms i sms.
Atrybut alt, będący opcją w znaczniku IMG (grafika), wykorzystywany jest do przedstawiania tekstu opisowego, gdy dany obraz nie może być wyświetlony. W tekście opisowym należy zwięźle określić, co przedstawia plik wskazany w znaczniku IMG.
Mapa strony wskazuje drogę robotom wyszukiwarek, pomagając im zrozumieć całą strukturę linkowania wewnętrznego sklepu. Aby w pełni wykorzystać możliwości tego elementu, należy przygotować mapę zawierającą tylko pożądane adresy URL. Mowa o tych, które znajdują się w strukturze linkowania wewnętrznego i wyświetlają wyłącznie dostępne strony.
Mapa strony musi być regularnie odświeżana i zawsze dostępna pod tym samym adresem URL.
To specjalne znaczniki umieszczane na stronach internetowych (Schema), które służą do opisania zawartości witryn w formie zrozumiałej dla wyszukiwarek. Dzięki umieszczeniu danych strukturalnych, roboty internetowe rozpoznają rodzaj treści znajdującej się na stronach. Dane strukturalne wzbogacają wyniki wyszukiwań o dane takie jak cena produktu, ocena, opinie użytkowników. Mogą wpływać pozytywnie na ilość przekierowań do witryny z wyników wyszukiwania.
Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych to proces mający na celu przygotowanie wersji strony, która poprawnie wyświetli się na ekranie np. telefonu lub tabletu.
Z każdym rokiem wzrasta liczba użytkowników smartfonów oraz innych urządzeń mobilnych. Wciąż jednak wiele witryn nie jest zaprojektowanych tak, aby dopasowywać się pod wielorakie wymiary ekranów dotykowych oraz zróżnicowany czas ładowania strony. Podczas optymalizacji dla urządzeń mobilnych zwracamy uwagę na to, jak wygląda strona, jaką ma strukturę, czy długo się wczytuje. Źle zoptymalizowana strona może bowiem zniechęcić użytkowników do korzystania z niej.
Badanie słów kluczowych jest podstawą, gdy wyzwaniem jest optymalizacja karty produktowej.
Prowadząc badania słów kluczowych, zawsze trzeba wykorzystywać tematy związane z produktami, które są wyszukiwane przez użytkowników. Część ekspertów skupia się na objętości treści, ale zamiast tego lepiej w pierwszej kolejności rozważyć trafność tematów i ich potencjał w odniesieniu do uzyskania jak największej konwersji.
Strony produktowe mają intencję transakcyjną, dlatego powinny być zoptymalizowane pod kątem użytkowników gotowych do zakupu. Wpisanie do wyszukiwarki np. „Series S60l & Expression E52” wskazuje, że potencjalny klient szuka konkretnego produktu, co warto wykorzystać podczas opracowywania strategii słów kluczowych.
Tagi tytułu i meta opisy są bardzo ważne w optymalizacji karty produktowej.
Trzeba upewnić się, że tagi i meta opisy zawierają szczegóły takie jak:
Posiadanie danych strukturalnych odpowiedniego typu może pomóc marce pojawić się w rich snippets, czyli dodatkowych elementach wyszukiwania (np. sekcja ocen, FAQ lub generowanych przez algorytm zapytań pomocniczych).
Wszystkie strony produktowe powinny posiadać szablon produktu i schemat recenzji. Dzięki temu wzrasta szansa na uzyskanie większej ilości wyświetleń i kliknięć, a także poprawę CTR i zwiększenia sprzedaży.
Dobrze skrojona treść, która odpowiada na potrzeby użytkowników, jest kluczem do uzyskania wysokiej pozycji w SERP (ang. Search Engine Result Page – strona wyników wyszukiwania).
Jeśli użytkownicy nie uznają treści za przydatne, współczynnik odrzuceń jest wysoki, a potencjalni klienci wykazują słabą skłonność do robienia zakupów w e-sklepie. Zbudowanie sekcji FAQ z odpowiedziami na pytania, które zadają użytkownicy, ułatwia znalezienie informacji. A w dalszej kolejności – pomaga marce sprzedawać więcej produktów.
Nie mogę powiedzieć, ile razy widziałem, jak strona e-commerce używa tego samego opisu produktu dla wszystkich produktów. Jest to ogromna strata możliwości.
Każdy przedmiot może być klasyfikowany dla markowych i niemarkowych słów kluczowych, dlatego powinien zawierać unikalny opis, aby w pełni wykorzystać potencjał SEO.
W tym celu warto zadanie zlecić copywriterom, którzy dostosują opis do przyjętego przez markę języku komunikacji i zastosują wszystkie wytyczne ekspertów od pozycjonowania. Umiejętne umieszczenie fraz kluczowych w tekście oraz unikalna treść tekstu, nawet liczącego zaledwie 1000 znaków ze spacjami, pozwala lepiej dostosować się do wymogów Google. Więcej o konieczności pisania pomocnych tekstów można przeczytać w artykule Helpful Content – treści przyjazne użytkownikom.
Klienci powinni mieć możliwość dzielenia się swoimi doświadczeniami. Strony produktów z recenzjami klientów odnotowują wzrost konwersji o 52,2% większy niż strony bez tej sekcji. W ten sposób inni potencjalni zainteresowani mogą poznać prawdziwe opinie, które pomogą im wybrać dany e-sklep spośród szeregu firm z tej samej branży. Nawet, jeśli recenzja nie jest poprawnie napisana, zazwyczaj zawiera praktyczne szczegóły i odpowiada na pytanie, czy produkt pomaga rozwiązać konkretny problem i jest użyteczny.
Dzielenie się opiniami klientów pomaga budować zaufanie i wiarygodność. Opublikowane recenzje mają większą wartość, jeśli ich autorem lub autorką jest osoba rozpoznawalna (powszechnie lub wśród grupy docelowej). Opinie dostarczają ponadto świeżych, unikalnych treści. Ten rodzaj opinii Google wysoko stawia w hierarchii kryteriów oceny strony. Warto przy tym pamiętać, aby oznaczyć tzw. testimoniale za pomocą przyjętego schematu recenzji (Rich Snippets/ Schema).
Jedną z wad zakupów online jest to, że klient nie może fizycznie dotknąć lub przetestować oferowanego produktu.
Wysokiej jakości zdjęcia i filmy mogą wypełnić tę lukę. Dostarczają przy tym informacji, których potrzebują klienci, aby czuć się pewnie przy zakupie. Dobrze jest zainwestować w profesjonalne sesje produktowe, które pokazują przedmioty z kilku stron. Droższym, ale mogącym przynieść korzyści rozwiązaniem jest wykonanie tzw. zdjęć produktów 360 stopni lub nagranie wideo z prezentacją produktu.
Jeśli strona szybko się ładuje, podświadomie zwiększa się satysfakcja klienta z pobytu w e-sklepie. Aby osiągnąć pożądaną wartość w teście prędkości ładowania, należy m.in. zainwestować w wydajny serwer, włączyć obsługę plików cache oraz poprawnie zmodyfikować stronę z uwzględnieniem standardów HTML, CSS i JS. W pewnych przypadkach rekomenduje się zastosowanie CDN (ang. Content Delivery Network). Gdy powyższe zalecenia zostaną wypełnione, strona powinna zdać test Google PageSpeed Insight (wskaźniki Core Web Vitals) zarówno w kontekście jej ładowania na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych.
Strony produktów często mogą być zduplikowane z powodu fasetowanych adresów URL (powstałych wskutek użycia filtru wyszukiwania), co może rodzić problemy z pozycjonowaniem produktu:
Aby uniknąć tych problemów, należy przeprowadzić audyt strony na samym początku pracy nad pozycjonowaniem produktów w sklepie internetowym. Taki wysiłek pozwala sprawdzić, które elementy techniczne i treściowe wymagają optymalizacji.
Obecnie wiele sklepów internetowych korzysta z usług specjalnych platform e-commerce. Bazowanie na szablonie i dostosowanie go do indywidualnych potrzeb firmy sprawia, że właściciel e-sklepu nie musi budować strony od podstaw.
Dużą popularnością cieszą się takie platformy jak PrestaShop, Magento oraz Shoper. Każda z nich ma nieco inną specyfikę. Optymalizacja sklepu “pod Google” wymaga od specjalistów znajomości m.in. zasad zarządzania treścią strony lub modyfikacji danych strukturalnych na danej platformie sklepowej.
Większe e-sklepy chętnie wybierają platformę Magento. Powodem takiej decyzji jest m.in. szybkość działania sklepów opartych na Magento oraz możliwość pogłębionej optymalizacji sklepu pod SEO. Magento daje też możliwość prostego wdrożenia analityki śledzenia sprzedaży dzięki GA Analytics.
Połączenie tych dwóch zalet sprawia, że specjaliści mogą zestawić raport porzuconych koszyków z wykazem najczęściej lub najrzadziej kupowanych produktów. Taka wiedza pozwala skuteczniej prowadzić optymalizację SEO sklepu na Magento i na bieżąco zapobiegać niepokojącym tendencjom, np. porzucaniu koszyka (zmora wszystkich właścicieli sklepów internetowych).
Równie popularny, zwłaszcza w grupie średnich i małych firm e-commerce, jest sklep PrestaShop. Umożliwia dowolnie ingerować w wygląd i układ strony, ponieważ działa na licencji kodu Open Source. Optymalizacja sklepu w PrestaShop jest możliwa do przeprowadzenia, a specjalista jest w stanie edytować m.in. tytuły, meta title, meta description. Ponadto ekspert SEO może poprawiać adresy URL na przyjazne oraz zmieniać opisy kategorii lub produktów.
Alternatywnym rozwiązaniem jest polska platforma Shoper. Dostęp do niej wymaga wykupienia abonamentu, którego opłacenie jest różne w zależności od ilości produktów w sklepie.
Optymalizacja sklepu na Shoperze może odbyć się za pośrednictwem strony lub przy udziale zewnętrznej agencji. Oferta platformy zawiera m.in. prace nad kodem strony, dostosowaniem treści i pisanie opisów. Warto jednak postawić na profesjonalne usługi SEO, ponieważ wówczas ma się pewność, że projekt będzie analizowany i przeprowadzany indywidualnie w szerszym zakresie.
Koszt pozycjonowania zależy od kilku czynników. Podczas tworzenia kosztorysu należy wziąć pod uwagę wielkość sklepu, jak długo funkcjonuje, jaką ma pozycję na rynku oraz w jakim stopniu zostały wprowadzone dotychczas działania optymalizacyjne.
Nowe sklepy, które wymagają zbudowania od zera strategii SEO, będą wymagały większych nakładów. Choć nie jest to regułą, bo koszt zależy też od branży, w jakiej działa dany sklep.
Wiele zależy też od aktualnej sytuacji gospodarczej, która może sprawić, że minimalna stawka będzie większa z uwagi na poziom cen.
Warto jednak pamiętać, że efektów pracy specjalistów SEO nad sklepami internetowymi nie należy spodziewać się natychmiast i należy zabezpieczyć na ten cel odpowiedni budżet. W przeciwnym razie, wydanie drobnych kwot na pojedyncze działania w nadziei na szybki wzrost pozycji może skończyć się zniechęceniem i frustracją.
Samodzielne pozycjonowanie jest czasochłonne. Wymaga doświadczenia i wiedzy. Jeżeli właściciel sklepu czuje się na siłach i ma czas, oczywiście może się podjąć tego bez pomocy ekspertów. Ale nawet wówczas warto wykupić w agencji usługę audytu SEO.
Wybór agencji jest korzystniejszy, bo daje dostęp do wielu innych usług w jednym miejscu. Profesjonalne firmy zatrudniają nie tylko specjalistów SEO, ale też np. grafików i copywriterów.
Ich doświadczenie również przydaje się przy pozycjonowaniu i optymalizacji. Wiedzą, jak umieścić frazy kluczowe oraz jak tworzyć grafiki o prawidłowych parametrach. Decyzja o rozszerzeniu pakietu usług zwiększy koszt pozycjonowania strony, ale może znacząco poprawić kluczowe statystyki.
Mowa tu o wydatku rzędu od kilku do kilkunastu tysięcy złotych za miesięczną obsługę. Duże e-sklepy mogą na wstępnym etapie wdrożeniowym wydać znacznie więcej, ponieważ wprowadzenie nowej strategii wymaga wiele godzin pracy i wysiłku.
W Marafiki zajmujemy się kompletną usługą, czyli zarówno optymalizacją sklepu (on-site), jak i pozycjonowaniem (off-site). Równoległa praca nad tymi dwoma aspektami daje najlepsze rezultaty, ponieważ jednocześnie poprawiamy stronę i pozyskujemy wartościowe linki.
Należy dodać, że żadne zmiany na stronie nie zachodzą bez zgody z klientem. Na ustalenie szczegółów poświęcamy dużo czasu, aby zadowolenie zleceniodawców było jak największe.
W agencji Marafiki oferujemy pełną obsługę w zakresie SEO. Cały proces zaczyna się od przeprowadzenia wnikliwego audytu sklepu. Na jego podstawie wykonujemy optymalizację produktów, kategorii, oferty usług i usuwamy błędy techniczne.
Równocześnie przeprowadzamy audyt konkurencji, co pozwala nam ustalić, jakie pozycje jesteśmy w stanie uzyskać w danym okresie współpracy.
Specjaliści naszej agencji sprawdzają, jakie linki przychodzące obecnie ma sklep i dla których stron warto pozyskać nowe. Istotnym zadaniem z punktu widzenia oferty pozycjonowania sklepu jest wyszukanie najlepszych fraz dla produktów, kategorii i strony głównej.
Sporządzona lista jest przedkładana klientowi, który musi ją zaakceptować. Następnie możemy zlecać stworzenie nowych opisów, które będą spełniać standardy SEO. Alternatywnym rozwiązaniem jest optymalizacja treści już opublikowanych na stronie.
Po etapie wdrożeniowym sporządzamy raport miesięczny, który uwzględnia wszystkie zrealizowane zadania. Zawiera pozyskane linki, wykaz pozycji słów kluczowych i wprowadzone zmiany, jest także planem aktywności SEO w kolejnym miesiącu.
Naszą dumą jest fakt, że współpraca w zakresie SEO między agencją Marafiki a klientem często trwa nawet kilka lat, czyli znacznie dłużej niż wynosi średnia całej branży (przeważnie ok. 2 lat).
To świadczy o naszym bardzo dobrym przygotowaniu do wykonywanych zleceń. Potrafimy dobierać specjalistów, wprowadzać ich w nowe projekty i stopniowo przekazywać odpowiedzialność za pozycjonowanie oraz optymalizację. Dodatkowym atutem jest przyporządkowanie do klienta account managera, który pomaga skontaktować się ze specjalistą SEO lub omawia szczegóły umowy.
Zachęcamy do wykonania audytu SEO sklepu internetowego w agencji Marafiki. W ten sposób możesz przekonać się, że jest właśnie tak, jak piszemy. Z pewnością pozycjonowanie i optymalizacja sklepu ma kluczowe znaczenie dla branży e-commerce, a w ważnych kwestiach warto korzystać z pomocy ekspertów.
Piszemy o tym, na czym znamy się najlepiej. Bądź zawsze na bieżąco i poznaj świat marketingu internetowego.