Pozycjonowanie sklepu internetowego – od czego zacząć?

miniaturka_2

Biegłość w dostosowaniu strony do wymagań stawianych przez najnowsze technologie i algorytmy umożliwia osiągnięcie trwałej przewagi konkurencyjnej w sektorze e-handlu. Czym jest w istocie proces pozycjonowania i jakie działania należy podjąć, gdy sklep dopiero zaczyna swą przygodę w sieci? Prezentujemy kilka podstawowych informacji, które pomogą poznać sposoby na udoskonalenie działalności handlowej w Internecie.

Dlaczego warto pozycjonować e-sklep?

Bez działań uwzględniających pozycjonowanie sklepu internetowego osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google jest znacznie trudniejsze. Dopiero szczegółowo opracowana strategia oraz systematyczna praca zespołu profesjonalistów mogą wygenerować zauważalny wzrost ruchu na stronie i wskaźnika konwersji. Liderzy branż to najczęściej marki, które na pozycjonowanie e-sklepu wydają spore środki, co przynosi pozytywne rezultaty. Z raportu IAB Polska “Barometr SEM” wynika, że między 2017 a 2018 rokiem to właśnie inwestycja w SEO była najbardziej opłacalna dla firm, a wzrost ROI przekraczający 11%, zadeklarowała niemal jedna czwarta ankietowanych.

Okazuje się bowiem, że podjęte działania rozwiązują realne problemy. Jak można wyczytać w raporcie “E-commerce w Polsce 2019”, na liście negatywnie ocenianych sytuacji podczas robienia zakupów przez Internet, w czołówce wskazań wciąż są trudności ze znalezieniem poszukiwanego produktu (13% odpowiedzi) oraz otrzymanie towaru, który nie spełnia oczekiwań (15% odpowiedzi). Pozycjonowanie sklepu internetowego pomaga zwiększyć precyzję wyszukiwania, a tym samym — zmaksymalizować satysfakcję z dokonanych transakcji. Inwestycja w SEO to podarowanie potencjalnym klientom szansy, aby poznali asortyment sklepu i zamówili dokładnie to, czego szukają.

Pozycjonowanie sklepu internetowego od podstaw

Kampanię należy rozpocząć od zdefiniowania głównego celu pozycjonowania e-sklepu. Jeśli firmie zależy na ekspansji terytorialnej, powinna zainwestować w dobór fraz najczęściej wyszukiwanych w całym kraju lub za granicą. Natomiast próba zainteresowania klientów konkretną grupą asortymentu wymaga użycia słów kluczowych powiązanych bezpośrednio z wybraną kategorią produktów.

Gdy uda się sporządzić listę fraz kluczowych, należy skupić się na działaniach wspomagających pozycjonowanie sklepu internetowego. Ten etap obejmuje przeprowadzenie zmian w kodzie strony oraz zmodyfikowanie jej struktury. Optymalizacja polegająca na opracowaniu architektury informacji stwarza dobry grunt pod implementację pozycjonowania. To jednak dopiero wstęp do realizacji kompleksowej kampanii. W dalszej kolejności trzeba wypełnić e-sklep wartościowymi informacjami.

Rola content marketingu w procesie pozycjonowania

Obecność unikalnych treści na stronie sklepu internetowego wspomaga pozycjonowanie w e-commerce. One bowiem są w głównej mierze oceniane przez algorytmy odpowiedzialne za ustalanie pozycji w rankingu wyszukiwarki. Wysokie lokaty zajmują strony, dzięki którym użytkownicy jak najszybciej znajdą to, czego szukają. Z tego powodu, dobrane słowa kluczowe powinny przeplatać wyczerpujące opisy produktów, kategorii oraz być częścią równie wartościowych artykułów blogowych. Rozwój tekstualnej odsłony sklepu internetowego świetnie wpływa nie tylko na wizerunek marki, ale i na samo pozycjonowanie.

Dodatkowo warto prowadzić działania wspierające, oparte o partnerskie stosunki z innymi stronami. Mogą to być chociażby portale opiniujące rodzaj asortymentu, który dostępny jest w ofercie e-sklepu lub witryny z produktami komplementarnymi. Przy okazji linkowanie zewnętrzne w artykułach sponsorowanych zwiększa wiarygodność platformy sprzedażowej. Wciąż jednak należy pamiętać, aby nie zaniechać dbałości o niepowtarzalność treści. Algorytm jest już na tyle udoskonalony, że rozpoznaje skopiowane teksty i gdy to uczyni — obniża pozycję w rankingu.

Skuteczne pozycjonowanie z agencją Marafiki

Zaprezentowane informacje to zaledwie cząstka wiedzy z zakresu pozycjonowania e-sklepu. To proces, którego nie da przeprowadzić się w jeden wieczór. Na początkujących czyha wiele pułapek, takich jak chociażby kanibalizacja słów kluczowych. Zaufaj naszym umiejętnościom, a Twój sklep internetowy uniknie prostych błędów i rozwinie pełnię swoich możliwości.