Artykuł blogowy w kilka sekund? Sprawdzamy Jaspera

Współczesny boom na sztuczną inteligencję zaczął się mniej więcej w połowie 2022 roku. W tym okresie niezwykłą popularność zdobyła aplikacja DALL-E, a więc model AI zajmujący się tworzeniem grafik. Nie trzeba było długo czekać na kolejne rozwiązania: Midjourney czy w końcu – ChatGPT. Nie każdy jednak wie, że podobnych usług jest znacznie więcej.

Chociaż szeroki dostęp do korzystania z dobrodziejstw sztucznej inteligencji pozwala na usprawnienie pracy w wielu sektorach zawodowych, to warto jednak pamiętać o problemach z AI. Oczywiście inżynierowie z takich firm jak OpenAI zarzekają się, że ograniczenia sztucznej inteligencji z czasem przestaną istnieć. Mimo wszystko miejmy świadomość, że jest jeszcze mnóstwo zadań, z którymi AI sobie nie poradzi.
Jednym z takich zadań może być np. napisanie artykułów blogowych na konkretną liczbę znaków, z wykorzystaniem źródeł oraz optymalizacja tekstu pod SEO. Liczba zmiennych oraz czynników, jakie należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia takich treści, wydaje się na chwilę obecną przerastać sztuczną inteligencję.

Jasper AI – przyjaciel każdego copywritera?

Kontekstem dla powyższych rozważań może być usługa Jasper AI. To płatne narzędzie, które pomaga w pisaniu tekstów. Co więcej, aplikacja jest wyposażona w system informacji zwrotnych na temat stylu pisania poszczególnych użytkowników. Jaspera możemy używać zarówno desktopowo, za pośrednictwem strony internetowej, ale także w formie aplikacji na Androida i iOS.
Jasper AI wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby przeanalizować strukturę zdań, zidentyfikować obszary, w których wymagają one poprawy i przedstawić sugestie, jak je naprawić. Śledzi również postępy w czasie, dzięki czemu możemy zobaczyć, o ile lepsze stało się nasze pisanie od czasu użytkowania usługi.
Kluczowe funkcje Jasepra obejmują m.in. analizę struktury zdań (na przykład, czy nie są one za długie) lub sugestie dotyczące wyboru słów (choćby zastąpienie słowa „dobry” wzmocnieniem „doskonały”).
Entuzjaści sztucznej inteligencji wychodzą z założenia, że wykorzystywanie tej technologii może stać się alternatywą dla szkoleń i kursów. Takie słowa traktujmy jednak jako plan, prognozowany kierunek rozwoju, a nie obecny standard.

Jak copywriterzy mogą korzystać z Jasper AI

Praca copywritera polega przede wszystkim na tworzeniu treści. Czasami będą to posty na media społecznościowe, a innym razem – rozbudowany artykuł blogowy przybliżający skomplikowane zagadnienie techniczne. Podstawową zaletą Jasper AI jest możliwość tworzenia i publikowania treści dla wielu kanałów – od social mediów, przez teksty na stronę klienta, na ebookach kończąc. Narzędzie znajduje swoje zastosowanie także w kontekście automatycznego przepływu pracy, które może pomóc zbudować swój biznes poprzez regularne tworzenie angażujących treści.
Możemy używać Jaspera do pisania postów na blogu, artykułów – a nawet maili biznesowych. Jasper jest na tyle intuicyjny, że osoby niezaznajomione ze specyfiką użytkowania tego rodzaju technologii także poradzą sobie z nim bez najmniejszych problemów.
Jasper działa w oparciu o modele językowe, które są trenowane na dużych zbiorach danych z różnych źródeł, w tym na tekstach, artykułach, rozmowach i innych materiałach z Internetu. Modele te są w stanie analizować zapytania, identyfikować tematy rozmowy, rozpoznawać intencje użytkownika oraz generować odpowiedzi w sposób naturalny.

Inne obszary, w których wykorzystanie Jasper AI może okazać się sukcesem

W obszarach zawodowych, w których Jasper może okazać się przydatny, znajdują się między innymi:

Obsługa klienta: dzięki umiejętności rozumienia języka naturalnego i generowania naturalnych odpowiedzi, Jasper AI może być wykorzystywany do obsługi klienta w różnych branżach, takich jak handel detaliczny, bankowość, telekomunikacja, a nawet służba zdrowia.

Edukacja: Jasper AI ułatwi tworzenie systemów, które będą w stanie nauczać ludzi języka obcego, pomagać w rozwiązywaniu problemów matematycznych czy udzielać odpowiedzi na pytania z różnych dziedzin.

Analiza danych: dzięki zdolnościom analizy i przetwarzania języka naturalnego, Jasper AI pomoże w analizie dużych zbiorów danych, co jest szczególnie przydatne w dziedzinie biznesowej i naukowej.

Automatyzacja procesów: dzięki zdolnościom generowania odpowiedzi i rozumienia języka naturalnego, korzystanie z Jasper AI przełoży się na automatyzację procesów biznesowych, takich jak obsługa zamówień lub udzielanie odpowiedzi na zapytania klientów.

Sztuczna inteligencja a przyszłość zawodów kreatywnych

Nie da się unikać pytań na temat przyszłości zawodów kreatywnych w dobie rozwoju sztucznej inteligencji. Jasper AI jest przykładem niezwykle zaawansowanej technologii, która pozwala na stworzenie naprawdę rozbudowanych tekstów. Umożliwia optymalizację procesów angażujących wielu pracowników.
Odpowiedzmy sobie więc na pytanie, czy pozycja copywriterów jest rzeczywiście zagrożona?
Naszym zdaniem – absolutnie nie.
Copywriterzy nie tylko tworzą treści, ale również zapewniają jakość, unikalność i spójność tekstów z innymi elementami takimi jak branding czy przekaz marketingowy. Ponadto ludzie mają wiedzę i doświadczenie w pisaniu, co umożliwia im tworzenie skuteczniejszych, lepiej oddziałujących na odbiorców treści.
Jasper AI może być użyteczny dla copywriterów w różny sposób, na przykład w generowaniu pomysłów na treści lub w tworzeniu konspektów czy nawet szkiców artykułów. Jednak decyzja o wykorzystaniu sztucznej inteligencji w procesie tworzenia treści powinna zawsze zależeć od indywidualnych potrzeb i celów biznesowych. Zastępowanie ludzi sztuczną inteligencją to w dalszym ciągu domena fantastyki naukowej.

Zaplanuj działania!