Case study

Dowiedz się, jak poprawiliśmy ROAS o
114%?

WSTĘP

Historia niemieckiego Alcube GmbH sięga roku 2018. Firmę założył ojciec dwójki córek, który chcąc znaleźć idealne łóżko do małej przestrzeni, postanowił zrobić je samodzielnie. Tak powstało przedsiębiorstwo, którego produkty są chętnie nabywane przez rodziców urządzających pokój dla dziecka.

Model Hausbett Heim był najchętniej kupowanym łóżkiem dziecięcym na niemieckim Amazonie. Obecnie w sklepie internetowym marki można zamówić także łóżka w kształcie auta, materace, tekstylia oraz inne akcesoria do dziecięcej sypialni.
  • BRANŻA: MEBLE DLA DZIECI
  • OKRES KAMPANII:SIERPIEŃ – LISTOPAD 2022 r.
  • LOKALIZACJA:BERLIN, NIEMCY

WZROST LICZBY
OBSERWUJĄCYCH

 + 700% 

WZROST
POLUBIEŃ   

 + 5 743 polubień 

PRZYROST FOLLOWERSÓW
NA JEDEN DZIEŃ

 + 15-30 osób 

Problematyka​

Wyzwania

Cele

NASZE DZIAŁANIA

KROK 1


ANALITYKA

Pierwszy krokiem była konfiguracja analityki internetowej, tagów śledzących konwersje i kodów remarketingowych.

KROK 2


STRATEGIA

Razem z Alcube ustaliliśmy strategię, w której celem nadrzędnym była maksymalizacja wartości przychodów i poprawa współczynnika ROAS. Chcieliśmy dotrzeć do osób zainteresowanych zakupem określonych produktów na ostatnim etapie lejka zakupowego. Postanowiliśmy to osiągnąć dzięki precyzyjnym frazom produktowym, a także zastosowaniu komunikacji dopasowanej do określonych zapytań.

KROK 3


GRUPA DOCELOWA

Kampanię nastawioną na wzrost przychodów skierowaliśmy do rodziców mieszkających w większych miastach Niemiec, w wieku 25-40 (mamy i przyszłe mamy), a także do dziadków kupujących prezent dla wnuków. Pominięte zostały frazy generyczne, które są odpowiednie dla osób szukających inspiracji lub dopiero rozpoczynają poszukiwania.

KROK 4


WYBÓR KAMPANII

Do promocji wybraliśmy kampanie typowo sprzedażowe, tj. produktowe, w sieci wyszukiwania, remarketing dynamiczny, Performance Max. Z uwagi na cel sprzedażowy, działania zostały zaprojektowane tak, aby celować tylko we frazy produktowe.

KROK 5


STRUKTURA 

Kampanie pogrupowaliśmy zgodnie ze strukturą strony internetowej. Zastosowaliśmy czytelny podział na kategorie, podkategorie i poszczególne produkty, co ułatwiło proces zarządzania i optymalizacji. Ponadto dodaliśmy wszystkie elementy zwiększające atrakcyjność i efektywność reklam: rozszerzenia i dodatkowe listy odbiorców.

KROK 6


OPTYMALIZACJA

Pierwszy miesiąc współpracy pozwolił zebrać dane dotyczące kampanii i ocenić ich skuteczność. Po weryfikacji skuteczności, przystąpiliśmy do optymalizacji w celu wybrania najskuteczniejszych kampanii / grup reklamowych / kierowań / reklam. Działania optymalizacyjne i strategia były kontynuowane w kolejnych miesiącach.
  • EFEKTY W okresie czterech miesięcy od startu kampanii:

ROAS poprawił się o 114,46% (08.2022: +754% / 11:2022: +1618%)

ROAS +114,46%

Wzrost przychodów ze sprzedaży

o 115,88%

Obniżenie stawki miesięcznej

Obniżenie kosztu pozyskiwania ruchu

nasz komentarz

Zastosowana strategia, która polegała na skupieniu się na intensywnej promocji produktowej, przyniosła oczekiwane efekty. Znacząco zwiększyła się sprzedaż i poprawił się ROAS. Najlepsze efekty przyniosły kampanie produktowe, Performance Max i kampanie w sieci wyszukiwania.

Marcin Sadowski
Specjalista SEM, Team Leader

Paulina Egierska

New Business Manager
zapytania@marafiki.pl

    *pola obowiązkowe

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, podanych w powyższym formularzu, wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na wysłaną przeze mnie wiadomość. Więcej informacji na temat przetwarzania przez administratora danych osobowych uzyskają Państwo na stronie Polityka Prywatności