Case study

Wzrost przychodów
o 79%
w pół roku z organicznych wyników wyszukiwania!

WSTĘP

Nasz klient zajmuje się sprzedażą narzędzi renomowanych producentów dla pracowników branż przemysłowych oraz akcesoriów stosowanych w budownictwie.

Sklep cechuje szybka realizacja zamówień i wysyłka towaru w ciągu 24 godzin. Oferuje sprzedaż bezpośrednią i wysyłkową w ilościach hurtowych, a także detalicznych. Klienci mogą odwiedzić sklep stacjonarny firmy lub zrobić zakupy w sklepie internetowym.
  • CZAS TRWANIA:6 MIESIĘCY
  • BRANŻA: BUDOWLANA, PRODUKTY PRZEMYSŁOWE
  • TYP NARZĘDZI: NARZĘDZIA SPECJALISTYCZNE DLA BRANŻY BUDOWLANEJ

CZAS TRWANIA AKCJI:

6 MIESIĘCY

BRANŻA:

NARZĘDZIA I AKCESORIA PNEUMATYCZNE

WARTOŚCI

ZAPEWNIENIE DOSTĘPU PRACOWNIKOM PRZEMYSŁOWYM NARZĘDZI ORAZ AKCESORIÓW POZWALAJĄCYCH NA BEZPIECZNĄ, KOMFORTOWĄ PRACĘ

WZROST PRZYCHODÓW

+79%

WZROST LICZBY TRANSAKCJI
(WYNIKI ORGANICZNE)

+60%

WZROST LICZBY UŻYTKOWNIKÓW
(WYNIKI ORGANICZNE):

+55%

Problematyka​

Wyzwania

Cele

KROK 1

ANALIZA

Celem analizy było utworzenie listy elementów do optymalizacji. W analizie wzięliśmy pod uwagę stronę i ofertę klienta (ocena jakości tytułów i nagłówków, weryfikacja duplikatów treści, prędkości ładowania, mobilnej wersji strony etc.), podstrony z potencjałem na poprawę widoczności oraz aktualną widoczność konkurencji.

KROK 2

LINKI

Analiza nie byłaby kompletna bez określenia profilu linkowego. Należało zatem ustalić ilość odnośników, źródeł linków, rozłożenia linkowania w obrębie strony, użytych anchor textów itd. Konieczna była również ocena linkbuildingu konkurencji w celu selekcji witryn, z których warto pozyskać linki.

KROK 3

AUDYT

Wstępna analiza została zakończona przeprowadzeniem pełnego audytu SEO dzięki narzędziom: Senuto.com, Screaming Frog, Ahrefs.com, ScrapeBoxm, Google Search Console.

KROK 4

STRATEGIA I WPROWADZENIE ZMIAN

Strategia obejmowała wyselekcjonowanie 3 grup podstron wedle kryterium potencjału na poprawę widoczności. Z grup podstron wybraliśmy te, które miały słaby profil linków zewnętrznych. Rozpoczęliśmy pozyskiwanie wartościowych źródeł, o których dowiedzieliśmy się z analizy profili linkowych konkurencji.

KROK 5

WERYFIKACJA ŹRÓDEŁ

Każde źródło zweryfikowaliśmy pod kątem indeksacji w wyszukiwarce Google. Jednym z kluczowych elementów było użycie Indexing API, aby maksymalnie przyspieszyć proces indeksacji wprowadzanych zmian przez wyszukiwarkę Google.

KROK 6

KONTROLA I WERYFIKACJA

Po wprowadzeniu zmian optymalizacyjnych (m.in. stworzeniu opisów) stale analizowaliśmy stronę pod kątem poprawy pozycji fraz. Nie bez znaczenia była również kontrola widoczności na nowo pojawiające się frazy i systematyczne wprowadzanie zmian optymalizacyjnych, aby móc lepiej dopasować dane podstrony pod te wyrażenia.

EFEKTY

Osiągnięte w ciągu 6 miesięcy trwania prac optymalizacyjnych:

  • EFEKTY Osiągnięte w ciągu 6 miesięcy trwania prac optymalizacyjnych:

1186 nowych słów kluczowych

55,2% wzrost liczby użytkowników z wyników organicznych

60% wzrost liczby transakcji z wyników organicznych

79% wzrost przychodów

11K Google Search Impact

OSIĄGNIĘTE CELE

Zwiększenie widoczności strony na kluczowe frazy

1-3, 4-10, 11-20
oraz frazy long tail

Pozyskanie nowych klientów

w grupie
docelowej klienta

Zwiększenie organicznego

ruchu
na stronie

nasz komentarz

Na podstawie analizy aktualnej widoczności wybraliśmy grupy podstron z potencjałem na:

Ponadto postanowiliśmy przeprowadzić weryfikację indeksacji źródeł linków za pomocą ScrapeBox, aby dowiedzieć się, jak wiele z linków, które posiada domena, są faktycznie zaindeksowane.

Naszą kampanię wyróżnia niestandardowe użycie narzędzi aHrefs i Scrapebox. Udało się obniżyć koszty kampanii SEO i uchronić klienta przed pozyskiwaniem linków ze stron, które mają zawyżoną wartość witryny. To daje nam przewagę nad innymi agencjami SEO, które wykorzystują znaczną część swoich środków na drogie narzędzia SaaS. Postanowiliśmy wykorzystać aHrefs do oceny przydatności witryn pod względem publikacji treści. Platformy do pozyskiwania linków dają ogromną bazę witryn, ale wiele z nich bazuje na łatwych do zmanipulowania parametrach (DR – Domain Rating; DA – Domain Authority). My postanowiliśmy wykorzystać do wstępnej analizy witryn inny parametr, czyli parametr liczby słów kluczowych w wynikach wyszukiwania dla danej witryny. Stworzyliśmy listy stron na podstawie widoczności fraz w SERP. Dzięki temu wykluczyliśmy wszystkie strony oznakowane wysokim DR czy DA, a które nie mają wysokiej wartości SEO. Stworzenie takich list oszczędza czas i dzięki nim jesteśmy w stanie zaoferować wysokiej jakości usługę SEO.

Narzędzia Scrapebox użyliśmy do monitorowania linków przychodzących oraz do wykrywania zduplikowanej treści. Jako jedno z niewielu narzędzi desktopowych Scrapebox pozwala na szybkie i proste sprawdzenie indeksacji publikacji zawierających linki do stron klientów. Ma tę przewagę nad aplikacjami typu SaaS, że pozwala sprawdzić indeksację zarówno w Google, jak i w Bing, który ostatnio staje się coraz popularniejszą alternatywą dla przodującej wyszukiwarki. Scrapebox jest również znacznie tańszy od aplikacji SaaS. Używanie tego narzędzia pozwoliło nam optymalizować koszty kampanii SEO.

Jędrzej Karpiński
specjalista SEO

Paulina Egierska

New Business Manager
zapytania@marafiki.pl

    *pola obowiązkowe

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, podanych w powyższym formularzu, wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na wysłaną przeze mnie wiadomość. Więcej informacji na temat przetwarzania przez administratora danych osobowych uzyskają Państwo na stronie Polityka Prywatności