Case study

Urodziny marki, czyli ROAS ponad 1300%

WSTĘP

Alicja Janowicz sama siebie nazywa specjalistką od zmian kobiecych sylwetek. Jej przygoda ze światem fitnessu zaczęła się od własnych doświadczeń w tej dziedzinie i stopniowo zaczęła rozwijać swoją firmę.

W 2016 roku otworzyła sklep online z kilkoma podstawowymi produktami. A na chwilę obecną (marzec 2023 r.) w tym sklepie znajdują się setki produktów: e-booki, odzież i akcesoria treningowe, suplementy diety, kosmetyki, zdrowa żywność i fit słodycze. W dodatku ponad 90% asortymentu tworzą produkty jej własnej marki – KWB.
  • CZAS TRWANIA AKCJI: 7 DNI
  • BRANŻA:AKCESORIA FITNESS, SUPLEMENTY
  • WARTOŚCIZMIANYSYLWETEK, ZDROWIA I JAKOŚCI ŻYCIA

LICZBA ZAKUPÓW
PODCZAS TRWANIA AKCJI:

385

ROAS

+1398%

CTR

2,60

Problematyka​

Wyzwania

Cele

KROK 1

STWORZENIE MATERIAŁÓW PROMOCYJNYCH I WYBRANIE GRUP DOCELOWYCH

Nasze działania FB Ads były kierowane dwutorowo: do osób, które miały już styczność z marką, i do nowych potencjalnych klientów. Komunikacja była więc dopasowana do poszczególnych odbiorców. Aby dotrzeć z informacją o promocji do fanów, wykorzystano wizerunek Alicji Janowicz. Nowi odbiorcy widzieli natomiast kreacje z rabatem – podkreślające jakość i zalety produktów lub zawierające opinie od dotychczasowych klientów.

KROK 2

OKREŚLENIE TYPÓW KAMPANII

Celem kampanii były przede wszystkim konwersje, ale i aktywność wobec postów, w których (w treściach lub komentarzach) znajdowały się linki i polecenia – a dzięki temu komunikacja była bardziej spersonalizowana.

KROK 3

ZAANGAŻOWANIE ODBIORCÓW

Fani marki widzieli, jakie produkty, dla kogo i dlaczego poleca sama założycielka i mogli wybrać to, co interesuje ich najbardziej. Zachęceni do interakcji użytkownicy sami zamieszczali na Facebooku komentarze i pytali o opinie, dzięki czemu dodatkowo wzrosły organiczne zasięg komunikacji urodzinowej.

KROK 4

PROMOWANIE POSTÓW I DARK POSTÓW

Oprócz typowych promocyjnych banerów promowaliśmy też tematyczne urodzinowe posty opublikowane przez markę. Najpierw były one kierowane do fanów, a potem do nowych odbiorców. To powodowało, że nowi użytkownicy mieli nie tylko informacje o ofercie, ale również realne opinie od zadowolonych klientów. Kreacje tego typu miały znacznie wyższy CTR niż dark posty.

KROK 5

 

OPTYMALIZACJA

Kampanię FB Ads uruchomiliśmy do 10 grup docelowych – kobiet o różnych zachowaniach i zainteresowaniach w przedziale wiekowym 21-36. Oprócz szczegółowego targetowania wdrożyliśmy także remarketing i reklamy do grup lookalike (do klientów i fanów). W drugim przypadku zrezygnowaliśmy z ograniczeń wiekowych.

KROK 6

RAPORTOWANIE

Kampania na FB trwała 7 dni. Przez cały ten czas aktywne były 2 dark posty oraz promowaliśmy 3 posty napisane specjalnie na tę okazję, które marka opublikowała na Facebooku i Instagramie. Organicznie działały też codzienne stories, które z pewnością przyczyniły się do sukcesu promocji urodzinowej.
  • EFEKTYOsiągnięte w ciągu 7 dni trwania akcji promocyjnej:

ROAS

+1398%

266 zakupów z kampanii zakupowej i aż 385 w sumie w okresie działań

385 zakupów w 7 dni

Zasięg w tygodniu urodzinowej promocji wynosił ponad 200 000 użytkowników

200 000 zasięgu

Liczba zakupów w witrynie podczas kampanii zakupowej.

osiągnięcie celów

Skuteczna wyprzedaż asortymentu w ramach urodzinowej promocji – OSIĄGNIĘTY

OSIĄGNIĘTY

AKTYWIZACJA FANÓW

OSIĄGNIĘTY

Dotarcie do młodszych odbiorców – 9% kliknięć w okresie trwania działań promocyjnych pochodziło
od osób 18-24

W REALIZACJI

nasz komentarz

Najbardziej aktywną grupą docelową byli fani marki i osoby, które w ciągu ostatnich 180 dni dokonały już zakupu. Wynika z tego, że sukces sklepu zależny jest od lojalności klienta względem marki, przekonania do jakości i zaufania do samej Alicji Janowicz.
.
Stałe klientki utożsamiają się z historią założycielki – towarzyszyły jej na drodze do sukcesu, obserwowały zmiany i czują, że miały wpływ na kierunek jej rozwoju. Co ważne – szczerze lubią i polecają jej produkty. Dlaczego o tym wspominamy? Urodzinowa kampania nie tylko oferowała atrakcyjne ceny, ale przede wszystkim podsumowywała ostatnie lata działalności i zdobyte osiągnięcia, które nie byłyby możliwe bez rosnącej społeczności marki..
.
Obostrzenia Facebook Ads dotyczące diet i suplementów nie były dla nas przeszkodą. W komunikacji opieraliśmy się na kreacjach produktowych i wypowiedziach właścicielki, a sami użytkownicy dostarczyli contentu w postaci potwierdzenia skuteczności i jakości produktów czy efektów ćwiczeń. Należy tu podkreślić, że rzeczy zabronione przez regulamin Facebook nie dotyczą User Generated Content.

Dominika Rabczuk
SEM Specialist

Paulina Egierska

New Business Manager
zapytania@marafiki.pl

    *pola obowiązkowe

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, podanych w powyższym formularzu, wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na wysłaną przeze mnie wiadomość. Więcej informacji na temat przetwarzania przez administratora danych osobowych uzyskają Państwo na stronie Polityka Prywatności