Case study

Urodziny marki, czyli ROAS ponad 1300%

WSTĘP

Alicja Janowicz sama siebie nazywa specjalistką od zmian kobiecych sylwetek. Jej przygoda ze światem fitnessu zaczęła się od własnych doświadczeń w tej dziedzinie i stopniowo zaczęła rozwijać swoją firmę.

W 2016 roku otworzyła sklep online z kilkoma podstawowymi produktami. A na chwilę obecną (marzec 2023 r.) w tym sklepie znajdują się setki produktów: e-booki, odzież i akcesoria treningowe, suplementy diety, kosmetyki, zdrowa żywność i fit słodycze. W dodatku ponad 90% asortymentu tworzą produkty jej własnej marki – KWB.
  • CZAS TRWANIA AKCJI: 7 DNI
  • BRANŻA:AKCESORIA FITNESS, SUPLEMENTY
  • WARTOŚCIZMIANYSYLWETEK, ZDROWIA I JAKOŚCI ŻYCIA

LICZBA ZAKUPÓW
PODCZAS TRWANIA AKCJI:

385

ROAS

+1398%

CTR

2,60

Problematyka​

Wyzwania

Cele

KROK 1

STWORZENIE MATERIAŁÓW PROMOCYJNYCH I WYBRANIE GRUP DOCELOWYCH

Nasze działania FB Ads były kierowane dwutorowo: do osób, które miały już styczność z marką, i do nowych potencjalnych klientów. Komunikacja była więc dopasowana do poszczególnych odbiorców. Aby dotrzeć z informacją o promocji do fanów, wykorzystano wizerunek Alicji Janowicz. Nowi odbiorcy widzieli natomiast kreacje z rabatem – podkreślające jakość i zalety produktów lub zawierające opinie od dotychczasowych klientów.

KROK 2

OKREŚLENIE TYPÓW KAMPANII

Celem kampanii były przede wszystkim konwersje, ale i aktywność wobec postów, w których (w treściach lub komentarzach) znajdowały się linki i polecenia – a dzięki temu komunikacja była bardziej spersonalizowana.

KROK 3

ZAANGAŻOWANIE ODBIORCÓW

Fani marki widzieli, jakie produkty, dla kogo i dlaczego poleca sama założycielka i mogli wybrać to, co interesuje ich najbardziej. Zachęceni do interakcji użytkownicy sami zamieszczali na Facebooku komentarze i pytali o opinie, dzięki czemu dodatkowo wzrosły organiczne zasięg komunikacji urodzinowej.

KROK 4

PROMOWANIE POSTÓW I DARK POSTÓW

Oprócz typowych promocyjnych banerów promowaliśmy też tematyczne urodzinowe posty opublikowane przez markę. Najpierw były one kierowane do fanów, a potem do nowych odbiorców. To powodowało, że nowi użytkownicy mieli nie tylko informacje o ofercie, ale również realne opinie od zadowolonych klientów. Kreacje tego typu miały znacznie wyższy CTR niż dark posty.

KROK 5

 

OPTYMALIZACJA

Kampanię FB Ads uruchomiliśmy do 10 grup docelowych – kobiet o różnych zachowaniach i zainteresowaniach w przedziale wiekowym 21-36. Oprócz szczegółowego targetowania wdrożyliśmy także remarketing i reklamy do grup lookalike (do klientów i fanów). W drugim przypadku zrezygnowaliśmy z ograniczeń wiekowych.

KROK 6

RAPORTOWANIE

Kampania na FB trwała 7 dni. Przez cały ten czas aktywne były 2 dark posty oraz promowaliśmy 3 posty napisane specjalnie na tę okazję, które marka opublikowała na Facebooku i Instagramie. Organicznie działały też codzienne stories, które z pewnością przyczyniły się do sukcesu promocji urodzinowej.
  • EFEKTYOsiągnięte w ciągu 7 dni trwania akcji promocyjnej:

ROAS

+1398%

266 zakupów z kampanii zakupowej i aż 385 w sumie w okresie działań

385 zakupów w 7 dni

Zasięg w tygodniu urodzinowej promocji wynosił ponad 200 000 użytkowników

200 000 zasięgu

Liczba zakupów w witrynie podczas kampanii zakupowej.

osiągnięcie celów

Skuteczna wyprzedaż asortymentu w ramach urodzinowej promocji – OSIĄGNIĘTY

OSIĄGNIĘTY

AKTYWIZACJA FANÓW

OSIĄGNIĘTY

Dotarcie do młodszych odbiorców – 9% kliknięć w okresie trwania działań promocyjnych pochodziło
od osób 18-24

W REALIZACJI

nasz komentarz

Najbardziej aktywną grupą docelową byli fani marki i osoby, które w ciągu ostatnich 180 dni dokonały już zakupu. Wynika z tego, że sukces sklepu zależny jest od lojalności klienta względem marki, przekonania do jakości i zaufania do samej Alicji Janowicz.
.
Stałe klientki utożsamiają się z historią założycielki – towarzyszyły jej na drodze do sukcesu, obserwowały zmiany i czują, że miały wpływ na kierunek jej rozwoju. Co ważne – szczerze lubią i polecają jej produkty. Dlaczego o tym wspominamy? Urodzinowa kampania nie tylko oferowała atrakcyjne ceny, ale przede wszystkim podsumowywała ostatnie lata działalności i zdobyte osiągnięcia, które nie byłyby możliwe bez rosnącej społeczności marki..
.
Obostrzenia Facebook Ads dotyczące diet i suplementów nie były dla nas przeszkodą. W komunikacji opieraliśmy się na kreacjach produktowych i wypowiedziach właścicielki, a sami użytkownicy dostarczyli contentu w postaci potwierdzenia skuteczności i jakości produktów czy efektów ćwiczeń. Należy tu podkreślić, że rzeczy zabronione przez regulamin Facebook nie dotyczą User Generated Content.

Dominika Rabczuk
SEM Specialist

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, podanych w powyższym formularzu, wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na wysłaną przeze mnie wiadomość. Więcej informacji na temat przetwarzania przez administratora danych osobowych uzyskają Państwo na stronie Polityka Prywatności