Case study

Wygenerowaliśmy o 516% większą wartość konwersji dla kampanii produktowych!

WSTĘP

Sklep internetowy Shaman.pl jest wschodzącą marką na polskim rynku handlu witaminami, suplementami diety i zdrową żywnością. Oferta katalogowa powiększa się o nowe produkty, których przeznaczeniem jest wspieranie prawidłowego funkcjonowania pracy organizmu. Ponadto Shaman.pl zajmuje się sprzedażą zdrowej żywności i promocją aktywnego stylu życia. Po asortyment marki chętnie sięgają weganie, wegetarianie, a także osoby, które szukają produktów bez soi, glutenu, laktozy czy GMO.
  • BRANŻA: SUPLEMENTY DIETY I ZDROWA ŻYWNOŚĆ
  • WARTOŚCIWSPIERANIE ORGANIZMU
  • LOKALIZACJA:OSTRÓW WIELKOPOLSKI, POLSKA

WZROST WARTOŚCI KONWERSJI
DLA KAMPANII PRODUKTOWYCH

+516 %

WZROST ROAS W UJĘCIU TYGODNIOWYM

+258 %

WZROST WARTOŚCI KONWERSJI W KAMPANII PERFORMANCE MAX

+33 %

Problematyka​

Wyzwania

Rozwiązania

Cel

KROK 1

 

UTWORZENIE KAMPANII

W celu maksymalizacji zysków utworzyliśmy trzy kampanie: produkty z niską, średnią i wysoką marżą. Następnie w celu uzyskania kontroli nad kampanią Performance Max i wykorzystania profitów, jakie daje automatyzacja, stworzyliśmy kampanię, która korzysta jedynie z reklam produktowych oraz remarketingu dynamicznego.

KROK 2

 

WYKORZYSTANIE GRANULARNOŚCI

Dodatkowo wprowadziliśmy do kampanii granularność, używając różnych sygnałów o odbiorcach w różnych grupach produktów. Dzięki temu uzyskaliśmy cenne informacje zwrotne o tym, jakie podpowiedzi działają najlepiej.

KROK 3

 

KONFIGURACJA KAMPANII

Pozyskane informacje dały nam możliwość lepszego dopasowania grupy odbiorców do grupy produktów. Dowiedzieliśmy się, kim są nasi odbiorcy i komu najlepiej wyświetlać wybrane reklamy. Tym samym kampanie z jednej strony korzystają z dobrodziejstw automatyzacji, a z drugiej umożliwiają ręczną kontrolę nad ich efektywnością oraz realnym zyskiem uwzględniającym marżę.
  • EFEKTY
Wyniki kampanii Performance Max (PM) oraz standardowych kampanii produktowych (PLA) od 1 lipca do 15 sierpnia 2022 r.

Większa wartość konwersji kampanii PM

+33,5%

W pierwszej fazie skupiliśmy się na PLA, dopiero później na PLA i PM, a na końcu aktywne były głównie kampanie Performance Max. Sumarycznie oba typy kampanii osiągnęły podobny poziom wydatków. W omawianym okresie na kampanie Performance Max wydaliśmy tylko 3,4% więcej budżetu, a w zamian otrzymaliśmy aż o 33,48% większą wartość konwersji.

Poniższy wykres przedstawia poziom wydatków w kampaniach PM oraz PLA w poszczególnych dniach:
Widząc dobre wyniki kampanii Performance Max, stopniowo PM zastąpiliśmy standardowe kampanie produktowe. Co więcej, mając lepszy wzrost z inwestycji, mogliśmy pozwolić sobie na zwiększenie budżetów tych kampanii.

Poniższy wykres przedstawia skumulowaną wartość konwersji dla kampanii produktowych (PLA oraz PM) w ujęciu tygodniowym:
Poniższy wykres przedstawia skumulowaną wartość konwersji dla kampanii produktowych (PLA oraz PM) w ujęciu tygodniowym: Na poniższym wykresie widzimy skumulowaną wartość wskaźnika ROAS dla kampanii PLA oraz PM w ujęciu tygodniowym:

Wartość konwersji dla kampanii produktowych (PM i PLA)

+516%

Po zaledwie miesiącu działania kampanii efekt przerósł wszelkie oczekiwania. Między 8 a 14 sierpnia, czyli w czwartym pełnym tygodniu działania kampanii PM, wygenerowaliśmy znacznie większą wartość konwersji dla kampanii produktowych (sumarycznie PM i PLA).

Udało się to osiągnąć przy wydatkach większych o 72,1% w stosunku do tygodnia poprzedzającego omawiane zmiany w kampaniach (4-10.07.2022 r.).

Wzrost ROAS w ujęciu tygodniowym

+258%

nasz komentarz

W półtora miesiąca zwiększyliśmy wartość konwersji z kampanii produktowych w ujęciu tygodniowym aż o 515,9%, podnosząc wydatki o 72,1%. Jednocześnie zadbaliśmy o to, żeby mieć kontrolę nad marżą, co dało nam pewność, że dobry ROAS przełoży się faktyczną rentowność sprzedaży.

Marcin Sadowski
Specjalista SEM, Team Leader

Rozważasz uruchomienie kampanii produktowych i Performance Max w Google Ads?

Znamy się na tym!

NASZE USŁUGI:

Paulina Egierska

New Business Manager
zapytania@marafiki.pl

    *pola obowiązkowe

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, podanych w powyższym formularzu, wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na wysłaną przeze mnie wiadomość. Więcej informacji na temat przetwarzania przez administratora danych osobowych uzyskają Państwo na stronie Polityka Prywatności